پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

 

 



ایلام - استاندار ایلام گفت: ۶۲ درصد زائران اربعین کشور پایانه مرزی مهران را در سامانه اربعین برای تردد خود انتخاب کرده اند که این امر بیانگر اهمیت این مرز دربین زائران اربعین است.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در بازدید از زیرساخت های اربعین در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تلاش همه دستگاه های عضو ستاد اربعین قابل ستایش و قدردانی است، افزود: کمیته های نوزده گانه اربعین در حال تلاش هستند تا پروژه های در دست اقدام قبل از شروع اربعین به اتمام برسند.

استاندار ایلام با اشاره به ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی در شهر مهران برای تامین آب پارکینگ اربعین یادآور شد: در مجموع چهار کیلومتر خط لوله برای این پروژه استفاده می شود و تا ۲۰ مرداد ماه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

بهرام نیا در مورد سایبان ها هم توضیح داد: ۲۱ هزار متر مربع سایبان برای نصب در پایانه مرزی مهران هم اکنون در کارگاه های ایلام و دره شهر در حال ساخت است که قبل از برنامه های اربعین نصب خواهد شد.

وی ادامه داد: هفت کیلومتر جاده اربعین ( مسیر ایلام - مهران ) به عنوان یک گلوگاه اصلی تردد، با همکاری پنج استان معین در حال انجام است و هم اکنون ماشین آلات در حال فعالیت و تا پایان مرداد ماه عملیات چهارخطه کردن این مسیر به اتمام می رسد.

استاندار ایلام با اشاره به بازدید از پل صلواتی واقع در مسیر ایلام - مهران گفت: در راستای تعریض مسیر هفت کیلومتر از کنجانچم تا رضاآباد مهران علاوه بر تعریض این مسیر، باید نسبت به تعریض پل مسیرها اقدام شود که یکی از این نقاط مهم، پل معروف به صلواتی است.

بهام نیا یادآور شد: پل معروف به صلواتی با ۴۵ متر دهنه باید با سازه فلزی نسبت به نصب باند دوم آن برای این مسیر استفاده شود.

وی اضافه کرد: با کمک مجموعه های کمیته های ۱۹ گانه ‌بیشتر تمامی پروژه های حوزه اربعین با سرعت در حال انجام است و به اربعین امسال می رسد.

به گزارش ایرنا، استاندار ایلام امروز از زیرساخت های اربعین در حد فاصل ایلام - مهران، پایانه مرزی مهران و پایانه برکت او محل ستقرار موکب ها بازدید کرد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group