پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

 

 

 

ایلام - دبیر اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان ایلام برای نخستین بار به طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا(ع) پیوسته است.

به گزارش روابط عمومی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور؛ حسین مقدم کیا روز دوشنبه در نشست هم اندیشی و هماهنگی یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قرآن کریم در ایلام افزود: این طرح فصل نوینی برای شناسایی و نخبه پروری قاریان قرآن و استعدادهای قرآنی در استان ایلام فراروی مدیران قرار می دهد.

وی ادامه داد: کشف استعدادهای قرآنی و پرورش این استعداد ها در بین نوجوانان و جوانان ایلامی حلقه مفقوده ای بود که با پیوستن ایلام این مهم تکمیل می شود.

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: طرح ملی تلاوت قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری در تربیت قاریان بین المللی و کشوری با حمایت و نظارت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آستان قدس رضوی اجرا می شود.

وی اظهار داشت: با پیوستن ایلام به این طرح، انتظار این است که استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها و شورا های اسلامی شهر و روستا برای فراگیر شدن این طرح در بین نسل جوان مناطق شهری و روستایی این خطه مرزی مشارکت کنند.

مقدم کیا افزود: طرح ملی تلاوت قرآن کریم نگاه ویژه ای به نوجوانان و جوانان مناطق مرزی کشور دارد.

وی ادامه داد: طرح ملی می تواند اسطوره هایی در بخش قرآنی بسازد و این به کاهش ناهنجاری های و آسیب های اجتماعی کمک می کند.

یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت قران کریم شباب الرضا(ع) امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می شود و علاقه مندان جهت ثبت نام می توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.

طرح آموزش به صورت تقلیدی از قاریان برجسته انجام می گیرد، پس از ثبت نام، تا پایان شهریور ماه 12 جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می شود و قرآن آموز پس از شرکت در این کلاس ها و اتمام دوره، در آزمون های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می کند.

هدف از این طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی است، در صورت قبولی قرآن آموز در آزمون ها، به عنوان فراگیر "سطح یک" در موسسه قرآنی مجری طرح در استان پذیرش می شود.

اکنون که طرح به صورت مجازی نیز برگزار می شود، نگاه به اجرای طرح،ن گاهی استانی باشد و حتی روستاها را هم در نظر بگیرید.

می توان برای جذب نوجوانان، از ظرفیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج، مساجد محلات، خادمیاران رضوی، ائمه جمعه شهرستان ها و ائمه جماعات بهره گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group