ایلام - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۱۷۵ کیلومتر شبکه فیبرنوری تاکنون در استان اجرا شده است که با اجرای این طرح تعداد ۴۵ روستا و ۲۳ مرکز مخابراتی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

عباس بیرامی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار داشت: همزمان ۵۰ کیلومتر فیبرنوری برای تأمین زیرساخت منطقه مرزی هلاله و میمک و روستاهای مسیر اجرا شده است.

وی افزود: در زمینه هوشمند سازی مدارس استان ۴۴۰ مدرسه شهری و ۶۳۱ مدرسه روستایی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت با شارژ ماهانه G ۷۰ رایگان مجهز شدند.

بیرامی تاکید کرد: از مجموع ۶۸۸ روستای استان، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار حداقل از یک پوشش ارتباطی برخوردار بوده و همچنین تعداد ۳۴۴ روستا بالای ۲۰ خانوار استان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی لازم برای اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات تا نیمه اول ۱۴۰۲ صورت گرفته و ابلاغ اعتبار به اپراتورها نیز انجام شده است، گفت: به منظور حمایت از طرح های حوزه فاوا نیز تعداد ۵۵ طرح توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت و مبلغ ۵۱ میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی ۱۰۱ نفر با تأیید سامانه کارا پرداخت شده است./ایرنا