ایلام - استاندار ایلام پیشرفت فیزیکی زائرسرای این استان در مشهد مقدس را رضایت‌ بخش دانست و گفت: تکمیل این پروژه نیازمند مشارکت همگانی بوده و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای تکمیل این زائرسرا استفاده شود.

حسن بهرام نیا روز سه شنبه در نشست بررسی ساخت زائرسرای ایلامیان در مشهد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: این کار یک اقدام بسیار ارزشمند در راستای فعالیت های فرهنگی، دینی و مذهبی است، از کسانیکه سنگ بنای این پروژه را در مشهد مقدس بنا نهادند قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه پروژه زائرسرای ایلامیان در مشهد مقدس ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از نظر ریالی اگر هر متر مربع با مصالح مناسب تکمیل شود، اعتباری معادل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه نیاز است.

استاندار ایلام تاکید کرد: باید تلاش کنیم هرچه زودتر این پروژه به سرانجام و مردم از آن استفاده کنند، اگر صنف های مختلف استان برای کمک به تکمیل این پروژه ورود کنند، بخش قابل تاملی از این نیاز مالی برطرف می شود.

بهرام نیا خواستار استفاده از تمام ظرفیت‌ها در ساخت زائرسرا شد و گفت: مشارکت اقتصادی در ساخت این زائرسرا یک حرکت فرهنگی و خیرخواهانه است که موجب تکمیل طرح در مدت زمان معین خواهد شد، می‌توان گروه‌های دیگر چون صنف های مختلف را نیز پای کار آورد و حتی از ظرفیت خیرین و دیگر بخش ها نیز برای تامین اعتبار این پروژه استفاده کرد.

وی با اشاره به ولایتمداری مردم ایلام و سفرهای هرساله مردم به مشهد مقدس یادآور شد: بسیاری از زائران به ویژه افراد بی بضاعت و کم درآمد استان مشکل اسکان دارند که با بهره برداری از این زائرسرا ، دغدغه اسکان این افراد برطرف خواهد شد.

استاندار ایلام در ادامه بر لزوم مشارکت مردم در ساخت زائرسرا تاکید کرد و گفت: ساخت زائرسرا برای عموم مردم استان است و می‌طلبد همه اقشار مختلف مردم در این کار خیر سهیم باشند.

بهرام نیا بیان کرد: معاون استاندار نشستی با کلیه مدیران در این راستا داشته باشد، معاونت های اقتصادی و عمرانی با مشارکت دبیر اجرایی این پروژه وظیفه دارند ظرفیت‌های موجود را شناسایی و نسبت به جذب کمک‌ها برای تکمیل این پروژه اقدام کنند.

وی ادامه داد: سازمان صنعت و معدن و تجارت استان از ظرفیت مراکز تجاری، تولیدی و خدماتی برای تکمیل زائرسرای ایلامیان در مشهد استفاده کند، معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری ایلام نیز از ظرفیت دستگاه های دولتی برای تکمیل این پروژه استفاده کند.

استاندار ایلام ادامه داد: همه فرمانداران در شهرستان‌ها نشست هایی در خصوص کمک به زائرسرای ایلامیان در مشهد برگزار و نتایج این نشست‌ها را ارایه دهند، مشاور زیارتی استان نیز از این زائرسرا بازدید و گزارشی از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ارایه دادند.

زائرسرای ایلامیان در مشهد در زمینی به مساحت ۷۰۰ متر مربع در فاصله ۲ کیلومتری تا حرم و در ۸ طبقه ساخته می‌شود.

این زائرسرا در هر دوره ظرفیت پذیرش ۳۵۰ نفر دارد./ایرنا