پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 

 

 

ایلام - استاندار ایلام گفت: تکریم خانواده های معزز شهدا و ایثارگران یک تکلیف فرهنگی مهم و واجب بر عهده عموم مردم و مسئولان است.

حسن بهرام‌نیا روز پنج شنبه در بیستمین نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت با حضور معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: همه ما مدیون خون پاک شهدا هستیم که جان خود را نثار این نظام و انقلاب کردند، در واقع این یک واقعیت است که هرچه داریم به برکت خون شهدا است.

وی، تکریم خانواده شهیدان را وظیفه عموم جامعه به ویژه مسئولان ادارات و نهادها دانست و افزود: آرامش امروز ایران اسلامی و اقتدار آن در جهان مدیون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی است.

استاندار ایلام یادآور شد: خانواده شهدا وارثان اصلی نظام هستند و همه مسئولان و مردم باید در خدمت آنان باشند، در یک‌ نشست رسمی به همه مدیران دستگاه های اجرایی استان اعلام کردیم در ارتباط با منزلت شهدا، فرزندان شهدا و جایگاه ایثارگران مدیران موظف هستند که یک رتبه فرزندان شهدا را ارتقا دهند.

بهرام‌نیا ادامه داد: آنچه به عنوان سیاست دولت سیزدهم است توجه به این‌مهم بوده تا جایگاه این عزیزان را ارتقاء داده و حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: ۲۹ میلیارد تومان برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اعتبار در نظر گرفته شده که از این‌ میزان ۲۵ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز یادمان های دوران دفاع مقدس و ۵ میلیارد تومان برای ساماندهی گلزار شهدا اختصاص داده شده است.

استاندار ایلام گفت: انتظار می رود در ارتباط با بحث اشتغال خانواده های شهدا از ظرفیت موسسه کوثر استفاده شود و در حوزه معدن و کشاورزی و سایر بخش ها بتوانیم در استان سرمایه گذاری شده و بخشی از این فرزندان جویای کار ایثارگران مشغول به کار شوند.

بهرام‌نیا همچنین در این نشست خواستار احداث خانه ایثار در راستای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان و مرز مهران شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group