پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 

 

 

 

ایلام - معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر توجه ویژه همه دستگاه های اجرایی و سازمان ها به خانواده های شهدا و ایثارگران، گفت: یک درصد اعتبارات دستگاه اجرایی به حوزه ترویج ایثار و شهادت اختصاص می یابد.

 امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز پنجشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان ایلام افزود: بنیاد شهید بودجه عمرانی ندارد و شورای برنامه ریزی استان ها می توانند بسیار به این حوزه کمک کنند ، امیدواریم در خصوص مرکز توانبخشی و تجهیز و تکمیل یادمان های استان به بنیاد شهید کمک کنند.

 

باید با کار جهادی و فرهنگ‌سازی شهدا را به مردم معرفی کنیم

وی با قدردانی از اقدامات انجام شده در استان برای تکریم خانواده شهدا و سرکشی از آنان، افزود: برای خدمت دهی به جامعه ایثارگران و رزمندگان زائرسرایی در مهران راه اندازی می شود. 

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور تاکید کرد: شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ترکیب فرادولتی دارد ، چراکه موضوع ایثارگران منحصر به یک دستگاه نیست و در این شورا همه علاوه بر مسوولیت قانونی مسوولیت انقلابی و اخلاقی داریم.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: تمامی دستگاه ها به سهم خود باید اقدامات در راستای خدمات دهی به ایثارگران را تشریح و فعالیت های انجام گرفته را برای مردم ارایه کنند.

وی تصریح کرد: استان ایلام با وجود جمعیت کم، اما در جنگ با دشمن ایستادگی شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: بنیاد شهید دو شأن وظایف مستقیم و مطالبه گری دارد که این شورا تحت ریاست عالی ترین مقام نظام در استان مشکلات حوزه خانواده های شهدا و خانواده شهدا را پیگیری می‌کند.

 

ثبت نام ۶ هزار و ۸۵۴ نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران ایلام در سامانه اشتغال بنیاد شهید

معاون رئیس جمهور برای بنیاد شهید و امور ایثارگران از ثبت نام ۶ هزار و ۸۵۴ نفر در استان از خانواده های شهدا و ایثارگران در سامانه اشتغال بنیاد خبر داد و گفت: ۲ هزار نفر از این عزیزان مدرک دیپلم و پایین تر و مابقی دارای مدرک بالاتر از دیپلم هستند، ما در حوزه اشتغال باید نگاه را از استخدام در دستگاه های دولتی به سمت اشتغال در حوزه شرکت ها و ایجاد سرمایه گذاری ببریم و تمام تلاش خود را برای اشتغال زایی خانواده معظم شهدا و ایثارگران به کار خواهیم گرفت.

 وی  با بیان اینکه سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم در سال  ۵۵۹ نفر در استان ایلام استخدام دستگاه های دولتی و ۴۵۸ مورد نیز پرداخت وام حوزه اشتغالزایی داشته ایم، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۱۳۳ نفر در دستگاه های اجرایی استان استخدام شده اند که این آمار نشان می دهد نگاه دولت به وضعیت استخدامی ایثارگران بسیار خوب است.

قاضی زاده هاشمی بیان کرد:  در خصوص تبدیل وضعیت، از ۲ هزار و ۱۱۱ نفری که مشمول این قانون در حوزه ایثارگری بوده اند ۱۲۰۵ نفر کد استخدامی دریافت کرده اند و  مابقی هم در دست اقدام است و بایستی همکاری مدیران دستگاه های اجرایی در راستای استخدام مشمولان این قانون در استان بیشتر شود.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر رفع مشکل اشتغال ایثارگران و خانواده های شهدا، افزود: موضوع اشتغال، استخدام و تبدیل وضعیت ایثارگران در سطح ملی پیگیری می شود.

قاضی زاده هاشمی بیان داشت: در حوزه سرمایه گذاری و پشتیبانی در سطح استان ها باید اقدامات لازم در میدان عمل با تلاش مجموعه شورا انجام شود و ما هم تلاش می کنیم منابع مالی حوزه سرمایه گذاری در استان را در اشتغال ایثارگران فراهم کنیم.

معاون رئیس جمهور و رییس بنیاد شهید و ایثارگران روز گذشته با استقبال رسمی حسن بهرام نیا استاندار ایلام و جمعی از مدیران کل از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان شد.

حضور در یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل در چرداول، نشست با نخبگان و خانواده های شهداو ایثارگران، ادای احترام به مقام شامخ شهدا در مهران، بازدید از ساختمان نیمه کاره بنیاد شهید در مهران، بازدید از پایانه مرزی مهران و همچنین شرکت در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان از جمله برنامه های سفر دو روزه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به استان بود./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group