ویرا-  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: در پی بارندگی‌های عصر روز جمعه تاکنون تخلیه آب ۶ واحد مسکونی که در شهرستان‌ بدره دچار آبگرفتگی شده بودند و همچنین نجات جان ۲ خانوار گرفتار در سیلاب انجام شده است.

سجاد حیدریان شامگاه جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران، برخی از منازل مسکونی در شهرستان بدره دچار آبگرفتگی شدند که بلافاصله ۴ تیم عملیاتی از شهرستان دره شهر به همراه تیم واکنش سریع و تیم عملیاتی مرکز استان به شهرستان بدره اعزام شدند. 

وی بیان کرد: تاکنون این تعداد منزل مسکونی در شهرستان بدره که بر اثر بارش‌های شدید باران دچار آبگرفتگی شده بودند، توسط نجاتگران هلال احمر استان تخلیه شدند.

وی ادامه داد: با تلاش نجاتگران هلال احمر همچنین دو خانواده که در منطقه دربند شهرستان بدره در پی بارندگی و طغیان رودخانه گرفتار شده بودند با استفاده از تجهیزات نجات در سیلاب و بستن کارگاه موفق شدند اعضای این دو خانواده که ۱۰ نفر بودند بدون هیچ گونه آسیبی به محل امن انتقال دهند.

به گفته معاون هلال احمر ایلام، عملیات امداد رسانی به سیل زدگان بدره همچنان ادامه دارد.

به‌گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از عصر روز جمعه با ورود سامانه بارشی به این استان آغاز شده موجب ابگرفتگی و سیلاب در برخی مناطق شده است.