ایلام - رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون کالاهایی به ارزش ۵۱۷ میلیارد ریال که در این مجموعه نگهداری می شدند، به صاحبان آنها مسترد شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نجم الدین موسی نژاد روز سه شنبه در دیدار رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون مقدار ۵۳۸ ردیف کالا به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد ریال از طریق مزایده و حراج های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در استان ایلام به فروش رسیده است.

وی افزود: تمام وجوه حاصل از فروش بصورت مستقیم توسط خریداران به حساب درآمدهای عمومی خزانه واریز شده است که با انجام این عملیات تعداد ۲۵۱ پرونده تعیین تکلیف شده است.

رئیس اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی ایلام تاکید کرد: یکی از وظایف و مسئولیت های اصلی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی امانتداری و نگهداری از کالاهای مختلف تا زمان تعیین تکلیف و صدور رای قطعی است که در این رابطه از ابتدای سال تاکنون خودرو و کالاهایی با مجموع ارزش بیش از ۵۱۷ میلیارد ریال به صاحبان آنها استرداد یافته اند که این امر مبین مسئولیت خطیر این سازمان به نمایندگی از دولت در حفظ منافع ملت است.

موسی نژاد به مسائل و مشکلات اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان اشاره کرد و یادآور شد: نداشتن ساختمان اداری و انبار مستقل و مشکلات ملکی ساختمان در اختیار مهمترین چالش و مانع در انجام وظایف سازمانی است که این موضوع با نگاه ویژه استاندار و مدیران ارشد حوزه برنامه ریزی استان قابل رفع است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز رفع موانع و مشکلات اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی را ضروری دانست و گفت: مسئولیت سنگین این اداره در زمینه نگهداری و تعیین تکلیف کالاها و اموالی که در نهایت یا جزو اموال عمومی دولت محسوب شده و یا به عنوان اموال مردم باید به آنها استرداد گردد، می طلبد که در راستای رفع مشکلات زیرساختی آن چاره اندیشی اساسی شود.

امین دوست محمدی اظهار داشت: تعامل دو سویه استان و سازمان مرکزی این اداره جهت رفع کمبود ها می تواند نتایج موفقی را حاصل و بطور قطع از ظرفیت های درون استانی جهت تأمین نیازهای اداره استفاده خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از انبار و ساختمان اداری اداره جمع آوری و فروش اموال تملیکی بازدید و از نزدیک در جریان نیازهای این اداره قرار گرفت./ایرنا