پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام - معاون اجرایی رییس جمهور در بازدید از بیمارستان رازی شهر ایلام گفت: فاز نخست این بیمارستان ۳۷۰ تختخوابی شهر ایلام با همت دولت سیزدهم بعد از گذشت ۱۳ سال از شروع احداث پروژه، در طول یکسال گذشته تکمیل و بهره برداری رسید.

محسن منصوری روز پنجشنبه در بازدید از پروژه های نیمه تمام شهر ایلام اظهار داشت: هم اکنون در فاز نخست این بیمارستان، ۱۰۰ تختخواب فعال است و رایزنی برای تکمیل دیگر بخش های آن در دست انجام است.

وی افزود: تکمیل زیرساخت های طرح با حوزه عمرانی سازمان برنامه و بودجه و تجهیز امکانات بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اهتمام دولت نیز بر تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی نیز توضیح داد: کلنگ احداث این بیمارستان سال ۸۸ زده شد و تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال برای آن تخصیص داده شده و برای تکمیل نهایی به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد دیگر نیاز دارد.

دکتر جاسم محمدی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش های مختلف تخصصی و فوق تخصصی چون سی سی یو، آی سی یو، ان آی سی یو (ویژه نوزادان)، آنژیوگرافی، زنان و زایمان، فیزیوتراپی، اتاق عمل، جراحی زنان و مردان است.

در این بازدید معاون رییس جمهور با بیان اینکه از مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال درخواستی ۲۰۰ میلیارد ریال آن چندی پیش تخصیص یافت، قول مساعد داد بعد از بازگشت به تهران پیگیر ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر آن باشد و رایزنی برای تکمیل این طرح را انجام دهد.

وی همچنین از دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی نیز بازدید کرد.

 

بازدید از تصفیه خانه شهر ایلام

بازدید بعدی معاون رییس جمهور از پروژه در حال ساخت تصفیه خانه شهر ایلام بود که در این بازدید مدیرعامل شرکت آبفای استان ایلام گفت: این تصفیه خانه به عنوان یکی از پروژه های مهم مصوبات سفر برای تکمیل نیاز به سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد که در صورت تخصیص پروژه طی ۱،۵ تا ۲ سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پرویز ناصری افزود: در سفر ریاست جمهوری ۹۰۰ میلیارد ریال برای آن مصوب شد که تخصیص این اعتبار به بنیاد مستضفعان، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو محول شد که هرکدام از این سه دستگاه ۳۰۰ میلیارد ریال از اعتبار را پرداخت کنند که سال گذشته ۲۴۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه هم توضیح داد: سازه طرح دارای ۹۵ درصد پیشرفت و کل پروژه ۵۳ درصد پبشرفت دارد که فاز نخست آن با توجه به اهمیت پروژه در مدیریت پساب شهری، بازچرخانی آب و حفظ محیط زیست فعال شده است و ۷۵۰ لیتر در ثانیه معادل ۴۶ هزار متر مکعب پساب را تصفیه می کند.

استاندار ایلام نیز در خصوص تکمیل این طرح هم گفت: برای تکمیل این پروژه مهم رایزنی هایی با پتروشیمی به صورت بی یو تی ایلام انجام شده که این شرکت ۱۵۰ لیتر آب در ثانیه مورد نیاز خود را از پساب تصفیه شده این تصفیه خانه تامین و در مقابل اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه را تقبل کند.

به گزارش ایرنا، حضور در مزار شهدای گمنام، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام و شرکت در جلسه پیگیری مصوبات سفر از دیگر برنامه های سفر یکروزه محسن منصوری به استان ایلام است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group