پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024
 

ویرا- رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام گفت: سامانه بارشی قوی از اوایل فردا تا اواخر هفته جاری آسمان استان ایلام را در بر می گیرد.

مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از اوایل فردا تا اواخر روز پنجشنبه موجب ناپایداری های موثری در نقاط مختلف استان می شود.

وی افزود: این سامانه تمام نواحی استان را به صورت باران، تگرگ و برف در بر می گیرد که شدت آن به صورت نقطه ای متغیر خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام یادآور شد: بارش ها در روزهای دوشنبه و سه شنبه از شدت زیادی برخوردار است اما روز چهارشنبه تضعیف خواهد شد و روز پنجشنبه دوباره شدت می یابد.

میهن پرست ادامه داد: فعالیت این سامانه در نواحی سردسیر و ارتفاعات همراه با بارش باران موجب بارش برف و تگرگ و در مناطق گرمسیر هم بارش باران و تگرگ را در پی خواهد داشت.

وی افت دمای روزانه، وزش باد شدید، بروز صاعقه، مه آلودگی و رعد و برق را از دیگر پدیده های جوی این سیستم برشمرد که مه آلودگی در گردنه ها و مسیرهای کوهستانی باعث کاهش دید افقی می شود.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام افزود: سیلابی شدن مسیل ها ، رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، لغزندگی مسیرها و اختلال در تردد از جمله پیامدهای احتمالی این سیستم است.

میهن پرست از کشاورزان اعم از زارعان، زنبورداران، شیلات، واحدهای مرغداری و دامداری خواست نسبت به تبعات این سیستم هوشیار باشند.

وی اضافه کرد: همچنین مردم و اعضای ستاد بحران استان نیز باتوجه به افت دما، شدت بارش ها و احتمال بروز خسارات تمهیدات لازم را بکار گیرند.

رییس گروه پیش بینی هواشناسی استان ایلام گفت: امروز نیز باتوجه به ابرناک بودن و وجود رطوبت در هوا بارش پراکنده و ضعیف باران در برخی مناطق استان دور از انتظار نیست.

به گزارش ایرنا، از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر هرسال تا پایان شهریور سال بعد) تاکنون بیشترین بارش ها مربوط به شهرستان آبدانان با ۳۰۸ میلیمتر و کمترین بارش متعلق به مهران با ۷۹ میلیمتر است.

در شهر ایلام نیز تاکنون ۲۲۹ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group