پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024
 
✍ویرا - دکتر سارا فلاحی نماینده  استان ایلام در مجلس- کرونا جان و امنیت روانی مردم استان ایلام را با خطر جدی مواجه کرده است و  مدیریت این بحران فوری ترین نیاز مردم است.
🔹 اعلام وضعیت سیاه در برخی از شهرستان های ایلام و آمار تصاعدی جانباختگان کرونا یعنی ما با یک مسئله جدی روبرو هستیم و مردم باید از عمق خطر مطلع باشند. 
🔹بنابراین اولین گام اتخاذ رویکرد صادقانه با مردم است تا مردم با آگاهی از واقعیت، بتوانند خود را مدیریت کنند. 
🔹کتمان آمار واقعی مبتلایان و فوتی هاو دستکاری این آمارها می تواند یک اشتباه بزرگ و استراتژیک باشد؛ چون این کتمان باعث می شود اولا مردم خطر را جدی قلمداد نکنند و با حضور در مکان های عمومی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از بیش جان خود را به خطر بیندازند. ثانیا  مدیریت کلان وزارت بهداشت برای ارسال تجهیزات و مساعدت های لازم به استان مجاب نشود.
🔹 ثالثا تمام زحمات کادر درمان و پزشکی در استان زیر سوال برود و به شکل غیر مستقیم، بی کفایتی و خطای مدیریت درمان و بهداشت به عنوان اصلی ترین دلیل شیوع گسترده و مرگبار کرونا در استان ایلام به ذهن متبادر شود.
 
🔸قرنطینه کامل استان اگر چه به زیرساخت های قوی تری نیاز دارد اما در شرایط کنونی کوتاه ترین و بهینه ترین راه برای مدیریت بحران است و برای این مهم باید تمام دستگاه های امنیتی، نظارتی، حمایتی و متولیان مدیریت بحران با جدیت و قدرت وارد عمل شوند و این قرنطینه را حداقل در یک بازه زمانی دو هفته ای اجرا کنند تا جان مردم بیش از این اسیر این بلای جانکاه و خانمان برانداز نشود و هر روز در خانه های مردم شاهد مویه های مادران و کفن و دفن های غریبانه عزیزانمان نباشیم.
🔹در این راستا می توان مرکز را برای این قرنطینه مجاب کرد و با تعریف پروتکل های محلی و مبتنی بر نیاز استان شرایط عبور از این بحران مرگبار را فراهم نمود.
 
🔸قطعا این پروتکل و مقررات آن زمانی می تواند موثر باشد که مردم آن را رعایت کنند و رعایت مردم ربط وثیقی به شیوه اجرای مجریان آن و متقاعد کردن مردم به موثر بودن این پروتکل خواهد داشت.
🔹بنابراین هماهنگی همه دستگاه ها و نهادهای مختلف در مدیریت بحران کرونا شرط اول موفقیت سیاست های مذکور است ضمن این که باید برخی از دستگاه ها و نهادهای متولی مدیریت این بحران که رد پای ضعف و ناکارآمدی شان در گسترش بحران بسیار مشهود است پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشند و با فرافکنی شرایط استان را بیش از این بغرنج نسازند.
🔹در عین حال باید کسانی که شبانه روز خود را وقف نجات جان مردم می سازند مورد تقدیر قرار بگیرند.
🔹بحران جدی است و نشانه های  این جدیت مرگ عزیزانی است که هر روز پرچم سیاهی را بر سر در یکی از منازل مردم می نشانند بنابراین مردم نیز باید بدانند اولین عامل حفاظت از آن ها خودشان هستند و پیشگیری و قرنطینه خانگی در شرایط کنونی موثرترین راهکار مقابله با کروناست.
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group