پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 



ایلام - معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: بنیاد برکت ۲۵۰ طرح کوچک با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر در این شهرستان اجرا می‌کند.

 لطیف صادقی روز سه شنبه در نشست هماهنگی اجرای طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در شهرستان دهلران اظهار داشت: این شهرستان با توجه به ظرفیت های مختلف نیاز دارد تا به موضوع شهرک های کشاورزی و گلخانه ای توجه ویژه شود و بنیاد برکت در این حوزه بصورت ویژه ورود کند.

وی به برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت جهاد کشاورزی در این خصوص اشاره کرد و افزود: در این خصوص جهاد کشاورزی باید زیرساخت لازم را فراهم و بنیاد برکت به لحاظ تسهیلات حمایت های لازم را در دستور کار قرار دهد.

معاون استاندار ایلام و فرماندار ویژه دهلران به اجرای طرح های خرد توسط بنیاد برکت اشاره کرد و یادآور شد: این شهرستان ظرفیت های فراوانی در اجرای این طرح ها در حوزه های مختلف و بویژه کشاورزی، دامداری و پرورش ماهی دارد.

صادقی بیان کرد: توقع ما با توجه به ظرفیت ها، مرز، سابقه دفاع مقدس و گستره جغرافیایی بیشتر از سایر شهرستان ها در بهره مندی از طرح ها تسهیلات بنیاد برکت است.

وی سهم دهلران از طرح های بنیاد برکت را ۲۵۰ طرح با اشتغالزایی ۶۰۰ نفر ذکر کرد و افزود: در این مرحله در سطح شهرستان هشت روستا مد نظر است که از این تسهیلات بهره مند خواهند شد.

فرماندار ویژه دهلران تاکید کرد: برای مشاغل خرد در این شهرستان تسهیلات یک میلیارد ریالی با سود چهار درصد و تسهیلات سه ۳میلیاردریالی و پنج میلیارد ریالی با سود ۱۰ درصد پرداخت می شود.

وی گفت: در طرح های یک میلیارد ریالی اشتغالزایی یک یا ۲ نفر و در تسهیلات سه میلیارد ریالی اشتغال دو تا پنج نفر و در تسهیلات پنج میلیارد ریالی اشتغالزایی شش تا ۱۰ نفر مد نظر است.

صادقی به تسهیلات ۱۰ میلیارد ریالی با سود ۱۰ درصد اشتغالزایی بنیاد هم اشاره و افزود: در این طرح ها اشتغالزایی ۱۱ تا ۵۰ نفری مد نظر می باشد.

وی در خصوص مشاغل صنعتی هم گفت: طرح هایی که نیازمند سرمایه در گردش هستند تا ۴۹ درصد سهام به صورت مشارکت توسط بنیاد تامین می شود.

امام جمعه دهلران هم در این نشست به ظرفیت های کشاورزی، نفت وگاز دهلران اشاره کرد و گفت: توجه به صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی ضرورت دارد و در زمینه باغات در بخش پهله زرین آباد جا برای کار زیاد است.

حجت الاسلام سید محسن موسوی بر ضرورت ساخت خانه های عالم و توجه به مدارس توسط بنیاد هم تاکید کرد و خواستار اجرای طرح ها در بخش های محروم شهرستان دهلران، بویژه بخش مرکزی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group