پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

✍️سایت ویرا- امیررضا صیدمحمدی- ادبیات صنعت،  کار و‌ تولید اما ادبیات منتقدان تخریب و نقد ناآگانه و بعضاً آگاهانه بود. علی‌رغم وجود غبار تخریب ،تهدید و انتقاد غیراصولی و زنجیروار از صنعت پتروشیمی در هفته کار و کارگر و همزمان با گرد و خاکی که چهل برابر حد مجاز بود ، کار و‌ تولید در شرکت بزرگ پتروشیمی ایلام حرف نخست را می‌زند و کارگران با تولید مستمر پاسخ منتقدین را دادند.

🔸به بهانه‌ی خام‌فروشی که ادبیات تهاجمی و نفیر مشترک برخی از منتقدین بود و در حالی که به هیچ عنوان مسئولیت آن متوجه شرکت پتروشیمی ایلام نیست با تیغ و سنان زخم زدند بر تن صنعت جوان و تازه رونق گرفته پتروشیمی و از خود نپرسیدند:چرا فقط پتروشیمی؟چه کسانی مانع از ایجاد صنایع تکمیلی و پایین‌دستی پتروشیمی هستند؟ پارک پلی‌پروپیلن چه وقت از روی کاغذ خارج و بر خاک کلنگ‌زنی می‌شود تا از خام‌فروشی جلوگیری شود؟

🔸گرد و خاک همیشگی ایلام شعاع دیدشان را محدود کرد و توانمندی‌های این صنعت سبز در سالهای ۹۵ و ۹۷ و صنعت ارز‌آور و ارزش‌آفرین در امروز کشور را فدای خودشیرینی برای سیاسیون نمودند و تا دودی از فلرینگ پتروشیمی بلند می‌شود در‌ انتشار آن سر از پا نمی‌شناسند و از خود نپرسیدند که برادران و‌خواهران جوان ما در الفین بدون حضور سازندگان و کارشناسان خارجی الفین سیزدهم را راه‌اندازی کرده‌اند ؛کمی مجالشان دهیم .

🔸پتروشیمی‌های زیرمجموعه هلدینگ خلیج فارس در فروردین سال جاری میزان تولید را ۶ درصد افزایش دادند که این عدد در راستای تحقق شعار تولید ثبت شده است و پتروشیمی ایلام نیز به عدد تولید ۲۰۰ هزار تن اتیلن رسید.

🔸برخی شعار سالشان را تخریب پتروشیمی ایلام نام‌گذاری نموده‌اند و در عوض حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری به فرار سرمایه‌گذار از استان همت گماردند و به جای تبریک روز کارگر  به کارگرانی که در شرایط سخت و زیان‌آور الفین ، یوتیلیتی  ، SRU ، HD و سایت که تعطیلی ندارند و پرچم تولید و ارزآوری را در کشور برافراشته‌اند، فقط تخریب می‌کنند و در بین نقدهای آن‌ها هیچ‌گاه پیشنهاد سازنده‌ای ارائه نمی‌شود.

🔸دارنده تندیس سیمین صنعت سبز در سال ۹۵ و  ۹۷ با بروزترین تکنولوژی دنیا تحت عنوان ZLD و ۶ میلیون دلار سرمایه‌گذاری ، صد در صد پساب تولیدی مجتمع پتروشیمی را بازیابی و در مراحل نهایی نصب می‌باشد که اگر کارشکنی عوامل خارج از اراده پتروشیمی ایلام نبود این پروژه در تیر ماه سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری رسیده بود.

🔸فلرینگ الفین پتروشیمی ایلام بر اساس طراحی پروژه تقریبا به صفر رسیده است و ترکیباب H2S که پیش از این سوخته می‌شد طی یک فرایند و با همت متخصصان واحد گوگردزدایی به محصول استراتژیک  DMDS CHAVAR65 تبدیل شده است و طرحی علمی در دست اقدام است که بر اساس آن پتروشیمی ایلام سعی دارد فلرینگ را در زمان از مدار خارج شدن واحد نیز به حداقل برساند.

🔸بر اساس ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده صنایع آلاینده از ۶ ماهه دوم سال ۹۹ تاکنون یک درصد فروش واحد الفین پس از اعلام امور مالیاتی به خزانه دولت واریز خواهد شد و این مجتمع بر خلاف گفته‌های ناقص و ناقض برخی منتقدین فرار مالیاتی نداشته است.

🔸صدای پتروشیمی ایلام در عمل به وظیفه مسئولیت‌های اجتماعی رساتر است و به جرات می‌توان گفت پتروشیمی ایلام در عمل به وظیفه مسئولیت اجتماعی پیشقراول است و پس از تدوین دستورالعمل مسئولیت‌ اجتماعی پتروشیمی‌ها که در دست اقدام می‌باشد اقدامات موثر انجام شده با اسناد به اطلاع مردم شریف استان خواهد رسید هر‌چند تا نیل به هدف غایی فاصله است.

🔸هزینه‌ی اشتغال هر نفر در صنعت بیش از یک و نیم میلیارد تومان است و حدود ۲ هزار و پانصد نفر در شرکت پتروشیمی ایلام مشغول بکار می‌باشند که بخش عظیمی از دغدغه‌ی استان در کاهش بیکاری را برطرف نموده است و به این امر آموزش کارگران تا مرحله مهارت و سهم و‌ نقش متخصصان پتروشیمی ایلام در راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی کشور را اضافه نمایید.

🔸پتروشیمی ایلام بیش از هر زمانی نیازمند تولیدِ آرامش است و امیدواریم فعالان مطبوعاتی و نخبگان رسانه‌ای ضمن توجه به نقدهای منصفانه ،صنعت فعال استان و‌ تولید را حمایت کنند.

@weerair

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group