پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

سایت ویرا- یک سال از حضور قاسم سلیمانی دشتکی در قامت و کسوت استاندار ایلام می‌گذرد که نقدها و تمجید‌هایی از سوی منتقدان و ملازمین ایشان انتشار یافت و این موضوع نشان از بلوغ فکری رسانه‌های استان دارد.

🔹اما در این برهه زمانی که مجلس، سازمان بازرسی ، دیوان عدالت اداری ، وزارت کشور و... در مراحل نهایی اتخاذ تصمیم برای معرفی بازنشستگان هستند ، بیش از این پرداختن به موضوع و تبدیل آن به اولویت اصلی استان در ایام مهم پیش‌رو به صلاح نیست و بایستی افکار عمومی و نخبگان" اربعین حسینی" و آزمون دیگر استان را در این کنگره‌ی عظیم مطالبه‌ نمایند.

🔹دو پیش‌فرض در مورد رفتن یا نرفتن قاسم سلیمانی دشتکی بیشتر مطرح نیست و آن اینکه یا وی بازنشسته است یا بازنشسته نیست!.

🔹استاندار ایلام در ابتدای طرح این موضوع با دیده‌ی تردید اعلام کرد یا می‌روم یا می‌مانم! اما پس از انتشار مدرک کارشناسی ارشد خطاب به مدیران و در محافل خصوصی اعلام داشت حالا حالاها هستم!

🔹اما اکنون پس از یک سال حضور، ماندن یا نماندن استاندار از درجه‌ی اهمیت کمتری برخوردار است چون در یک سال گذشته تمام توان اجرایی خود را بکار گرفته و البته ناگفته پیداست بیشترین تمرکز سلیمانی و تیم همراه به جنجال‌پردازی و حاشیه‌سازی گذشت و مدیران و فرمانداران ضعیف و ناکارآمد همچنان بر مسند بی‌مسئولیتی قرار گرفته‌اند و توسعه با این تفکرات مردد و توسعه‌نیافته امری دور از دسترس است.

🔹تعدادی مدیر و فرماندار نیز تغییر کرده‌ا‌ند و روند تغییر در مسیر بهبود و احسن نبود و بیشتر عزل و نصب‌ها در کشمکش آقای نماینده و استاندار به قهقرا گرایید.

🔹تشریفات خارج از عرف و دیوارچینی اطراف استاندار، عدم رعایت اصول اداری ارتباط با قشر کارمند و ارباب رجوع، پیاده‌سازی تفکر ارباب رعیت بین استاندار و مدیران ، چالش چه کسی بهتر از دیگری بادمجان دور قاب می‌چیند تا عهده‌دار مسئولیت شود، زندگی در حاشیه و پرداختن به حاشیه به جای متن، تعطیلی کشتارگاه‌ صنعتی و طیور در ایلام، جلسات متعدد و فاقد خروجی مشخص اقتصاد مقاومتی، جنبه‌ی تبلیغاتی و تشریفاتی سخنرانی‌های استاندار، درحاشیه بودن هر سه معاون استاندار و فرمانداران و یکه‌تازی استاندار بویژه در توزیع اعتبارات و دهها نقد دیگر که در این مجال نمی‌گنجد از استاندار ایلام مطرح است.

🔹اما با اینحال قاسم سلیمانی دشتکی یک سال استاندار دولت تدبیر و امید در ایلام بوده است و ارزیابی عملکرد ایشان توسط وزارت کشور انجام خواهد شد فلذا بایستی تا زمانی که ایشان به عنوان میزبان و میهمان در استان ایلام حضور دارد تمام توان خود را برای پیاده‌سازی برنامه‌های دولت روحانی و همچنین برگزاری باشکوه و بدون مشکل اربعین حسینی ۹۷ بکار گیرد که خواست اصلی مردم کشور و استان در این ایام معنوی همین است.

🔹مردم ایلام دلخورند از اینکه آزادی مهران در مصلحت نظام نبود ولی برای بیان این انتقاد زمان فراوان وجود دارد و انتظار می‌رود اربعین امسال از رویکرد دولتی و حکومتی آن به مثابه کشور عراق خارج شده و به مردم واگذار شود.

🔹تکمیل زیرساخت‌های اربعین از جمله در حوزه‌ی زیرساخت‌های راه در جاده ایلام مهران و ملکشاهی ترشابه خواست اصلی زائرین عتبات و مردم استان است  و در یک ماه باقی مانده باید شبانه‌روز توان و ظرفیت استان بکار گرفته شود.

🔹از عموم نخبگان و رسانه‌های استان نیز انتظار می‌رود در این یک ماه پیش رو تا اربعین زمینه‌ی فعالیت بدون حاشیه را برای استاندار ایلام فراهم نمایند و بعد از اربعین به وی و عملکردش نمره دهند.

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group