پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024
🔹سایت خبری ویرا- حسن روحانی پیش از ظهر امروز در یک سفر یک ساعته وارد روستای شوره بخش ماژین دره‌شهر شد و در جمع مردم این بخش گفت:دولت با کمک نیروهای مسلح و نیروهای امدادی خسارت‌های سیل را جبران خواهد کرد.
🔹حضور رییس جمهور در بخش سیل‌زده‌ی ماژین دره‌شهر استان ایلام و دیدار با مردم نشان از توجه هرچند حداقلی دولت به این بخش است و بایستی این حضور را قابل قبول برشمرد.
🔹سیل ۱۲ فروردین در استان ایلام خسارت جانی به دنبال نداشت اما آسیب‌های مالی فراوانی به زیرساخت‌‌های شهری و روستایی آن بویژه شهرستان‌های دره‌شهر و سیروان وارد نمود.
🔹حضور اندک رئیس جمهور نه از منظر بی‌توجهی به دیگر بخش‌های سیل‌زده ایلام بلکه باید به عنوان تمرکز دولت در نقاط بحرانی و سیل‌زده خوزستان، لرستان و گلستان برشمرد اما چنانچه مشکلات بخش‌های ماژین و روستاهای عرب رودبار در هیات دولت مورد توجه قرار گیرد و خسارت‌های آنها جبران شود عدم حضور بلند مدت امروز رئیس جمهور در ایلام هم رنگ می‌بازد.
🔹امینی نماینده استان از اینکه رئیس جمهور از روستاهای حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود در سیروان بازدید نکرد به نشانه‌ی اعتراض به استقبال رئیس جمهور نرفت، این اقدام سلام امینی تحسین‌برانگیز بود اما بهتر بود نماینده‌ی حوزه‌ی شمالی در نطق‌های مجلس مشکلات این حوزه‌ را بیشتر و بهتر مطرح می‌نمود تا رئیس جمهور و هیات دولت در تهران صدای ایشان را می‌شنیدند و امروز از این منطقه بازدید می‌کردند.
🔹 معتقدیم مشکلات روستاهای سیل‌زده‌ی استان ایلام بسیار زیاد است اما قطعا در قیاس با رنج‌های مردم گرفتار در سیل‌ لرستان و خوزستان نیست و حضور بیشتر رئیس جمهور در این مناطق بحرانی قابل اغماض و پذیرش است.
🔹اما چرایی این اعتراض مردم استان ایلام به حضور اندک رئیس جمهور را باید در کم‌توجهی دولت به دیگر بحران‌های گذشته‌ی آن جستجو کرد. به عنوان مثال می‌طلبید دولت مشکلات زلزله‌زدگان آبدادانی در سال‌های قبل را حل می‌نمود و یا در تملک اراضی عقبه‌ی سد سیمره در عرب رودبار سیروان و بدره بیشتر می‌کوشید البته اگر مجالی بود مشکلات سیل‌زدگان در ماژین هم مرتفع شوند و بازسازی این مناطق در دستور کار هیات دولت قرار گیرد.
🔹آقای رئیس جمهور!امروز مردم خانه در گِل بخش سیل‌زده‌ ماژین دره‌شهر برای شما اسپند دود کردند تا چشم نخورید!
چشم نخورید و به سلامت برگردید پایتخت تا تصمیم‌هایی در هیات دولت اتخاذ کنید که مردم هرچه سریعتر از این وضعیت بغرنج رهایی یابند.
🔹شاید مشکلات آنها خیلی بیشتر از یک ساعت حضور شما در این منطقه بود اما چشم‌انتظار کمک‌های مستمر و بلاعوض دولت هستند.
🔹آقای دکتر روحانی !بخش ماژین دره‌شهر و عرب رودبار سیروان جزء مناطق گرم استان هستند و تا دو هفته‌ی دیگر ان مناطق بدون وسایل سرمایشی قابل سکونت نیست و اکنون در زیر چادرهای هلال احمر شب را به صبح می‌رسانند و زیر سایه‌ی درختان صبح را به شب!
 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group