پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 



ایلام - استاندار ایلام گفت: ۹۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای احداث یا توسعه راه های دسترسی اربعین در استان هزینه شده و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به عنوان طلب پیمانکاران هنوز پرداخت نشده است و از استان های معین نیز برای تسریع در روند راه سازی وارد کار شده اند.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در نشست گروه های جهادی استان ایلام اظهار داشت: شرایط اربعین امسال به علت گرما و کمبود امکانات و گیت های تردد در مرز عراق با سال های گذشته تفاوت دارد و برای کاهش مشکلات گرما ۸۱ میلیارد تومان سایبان در دست ساخت و نصب است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه به زیرساخت های اربعین ایلام در دولت کار و کرامت از اهمیت زیادی برخوردار بوده است، یادآور شد: از همان ابتدای تشکیل و فعالیت دولت سیزدهم در استان باتوجه به اهمیت زیرساخت ها، کارگروه اربعین تشکیل شد و با حضور میدانی مسوولان فعالیت های عمرانی و زیربنایی اربعین به طور مکرر رصد و پایش می شود و عملکرد و اقدامات این کارگروه استانی مورد تقدیر ستاد قرار گرفت.

بهرام نیا در ادامه به اهمیت فعالیت گروه های جهادی جهادی اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم نگاه ویژه ای به جایگاه، ظرفیت و توانایی گروه های جهادی دارد چرا که گروه های جهادی عمدتا از افراد متخصص، نخبه، تحصیل کرده ای تشکیل شده که به صورت خودجوش و بدون چشم داشت به حوزه های مختلف ورود کرده اند و در واقع پیشران توسعه جامعه هستند که باید از توان این گروه ها استفاده شود.

وی سلامت و فنی بودن اجرای کار را از شاخصه های بارز فعالیت گروه های جهادی دانست و ادامه داد: گروه های جهادی بر اساس مطالعات کارشناسی و نیازسنجی های انجام گرفته در همه عرصه ها چون عمرانی، زیرساختی، پزشکی، آموزشی و کشاورزی در مناطق محروم و روستایی ورود می کنند و گروه های جهادی با توجه به اینکه در بطن خدمات هستند، مشکلات و خلاء های مسیر خدمت را می شناسند و به مطالبات و نیازهای این مناطق واقفند.

استاندار ایلام اضافه کرد: تفکر بسیجی و روحیه مردمی جنگندگی دوران دفاع مقدس اکنون در قالب گروه های جهادی شکل گرفته و باوجود حجم بالای تحریم ها، گروه های جهادی ورودی منسجم و دقیق به رفع مشکلات پیدا کرده اند و مدیران منصوب دولت سیزدهم باید از گروه های جهادی همسو با گفتمان و نگاه دولت به این گروه ها استفاده کنند و باید پروژه های عمرانی، اقتصادی، نرم افزاری، رفاهی و سایر طرح ها را در قالب تفاهم نامه ها به جهادگران واگذار کنند.

وی با بیان ابنکه طرح های واگذار شده به گروه های جهادی برای اجرا چندان چشمگیر نیست و خواستار افزایش این طرح ها شد، گفت: یکی از طرح های شاخص واگذار شده به گروه های جهادی، پروژه آبرسانی با اعتبار ۵۰۷ میلیارد تومان به ۱۲۸ روستا در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) است که با هزینه کمتر مدت زمان عملیات اجرای پروژه از زمان تعیین شده کشوری کمتر شده و افزایش تعداد این روستاها به ۲۰۰ روستا در دستور کار قرار دارد.

استاندار ایلام اضافه کرد: در دوره قبل اعتبارات پژوهشی بین ادارات توزیع می شد که برای هزینه بودجه های جاری، عمرانی و زیربنایی ادارات مورد استفاده قرار می گرفت اما در این دوره با تغییر رویکرد، اعتبارات پژوهشی به ‌طرح های مطالعاتی شاخص و مورد نیاز استان اختصاص خواهد یافت.

وی خواستار تداوم جلسات گروه های جهادی شد و تاکید کرد: باتوجه به اهمیت جایگاه و عملکرد اجرایی و عملیاتی گروه های جهادی، باید از این افراد مدیران کاربلد، متعهد و حاذق تربیت شوند چرا که این گونه مدیران به علت سابقه حضور میدانی در گروه های جهادی با روند اجرای پروژه های ارزان قیمت و باکیفیت اشراف خواهند داشت.

وی افزود: دولت سیزدهم مدعی عادی و نرمال بودن وضعیت جامعه نیست اما با وجود بدهکاری های کلان باقیمانده از گذشته و کارشکنی ها و تحریم های ظالمانه بین المللی، در حال تلاش و کوشش برای رفع یا کاهش مشکلات موجود است و با وجود سختی ها و موانع با انجام فعالیت های جهادی در حال سامان بخشی به کارهای زیربنایی و اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای یک هزار و ۱۶۰ گروه جهادی است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group