پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

 

 

 



ایلام - رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: امسال اجرای طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور هدفگذاری شده است.

مسعود منصور روز سه شنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار داشت: وظیفه اصلی سازمان جنگل‌ها حفاظت از عرصه‌های ملی است که در کنار حفاظت فیزیکی و برخوردهای قانونی با متعرضان به عرصه‌های ملی و بازگشت اقتدار حفاظتی به عرصه‌های منابع طبیعی که به طور جد در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: سازمان جنگل‌ها به وجه فنی در حفاظت از عرصه‌های ملی نگاه و توجه ویژه‌ای داشته است تا فعالیت‌های منابع طبیعی به صورت ضابطه‌مند انجام شود.

رییس سازمان‌ جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در سال جهش تولید ۹ محور کاری با عنوان "طرح ۹ در ۹۹" تدوین و به همه ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها جهت اجرا ابلاغ شده است که با برنامه‌ریزی و اجرای این طرح‌ها اقدامات سازمان جنگل‌ها از سرعت قابل توجهی برخوردار می‌شود.

منصور از هدف گذاری اجرای طرح کاداستر برای ۳۲ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ملی کشور خبر داد و گفت: این‌ میزان تا ۴۰‌ میلیون هکتار هم افزایش خواهد یافت.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مهمترین برنامه‌های سازمان جنگل‌ها اجرای طرح‌هایی نظیر توسعه جنگل کاری اقتصادی، زراعت چوب و توسعه کشت گیاهان دارویی است.

منصور با اشاره به اینکه توسعه جنگل کاری اقتصادی در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور تاکید کرد: در این طرح از گونه‌های مختلف مثمر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین برنامه این سازمان برای تحقق اقتصاد مقاومتی توسعه کشت گیاهان دارویی است که در سطح ۵۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

رییس سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: طرح زراعت چوب نیز در سطح ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشور اجرایی می‌شود.

وی افزود: امروز در استان ایلام طرح‌های آبخیزداری به میزان ۱۳ هزار هکتار به ارزش ۳۰ میلیارد تومان برای اولین بار در کشور در سال جاری آماده بهره برداری شده است.

منصور بیان کرد: قرار است هفته‌ای ۴۸ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در کشور به بهره برداری برسد.

رییس سازمان ‌جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز سه شنبه برای افتتاح و بازدید از چند طرح به استان ایلام سفر کرد.

در این سفر قرار است ۳۲ پروژه آبخیزداری، آبخوانداری و کنترل سیلاب در استان ایلام که به عنوان اولین استان در سطح کشور که پروژه‌های آبخیزداری در سال جاری در آن به اتمام رسیده است، افتتاح شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group