پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 



ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمن تلاش جدی خود را برای تغیبر در کارکرد و نوع روابط خانواده های ایرانی را به کار بسته تا از هویت اصیل ایرانی - اسلامی خود فاصله بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار شامگاه دوشنبه در ادامه سلسله نشست های گفتمانی چراغ راه با محوریت جهاد تبیین با حضور اصناف، مهندسان و صنعتگران اظهار داشت: جبهه استکبار طی دهه های گذشته تاکنون با برنامه های متعددی چون تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و قتل و عام فرهنگی در صدد مسموم کردن ذهن جوانان و نوجوانان ایرانی نسبت به فرهنگ غنی ایرانی اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه هدف دشمن القای ناامیدی نسل جوان و نوجوان از انقلاب اسلامی است، افزود: موتور تبلیغاتی دشمن در حال مدیریت ذهن نسل های جدید همسو با برنامه های خود و دوری از انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: تزریق ناامیدی و یاس به نسل جدید، تلاش برای توجه آنها نسبت به برنامه های اغواگرانه غربی، تلاش برای نادیده گرفتن دستاوردها و نقاط قوت ایران در سطح بین المللی توسط نوجوان و جوان ایرانی و تغییر ماهیت ارزش ها از جمله اهداف و برنامه های سوء دشمن برای جوانان و نوجوانان ایرانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه امروزه شاهد رواج نفوذ فرهنگ غلط غربی نگهداری سگ و گربه در خانه های مردم هستیم که این سبک زندگی با اصالت خانواده ایرانی همخوانی نداشته و منشا وارداتی غربی دارد و ارزش هایی چون صله ارحام اقوام جای خود را به انس با حیوانات می دهد که ترویج و گسترش این رویه یک زنگ خطر در بین خاتواده های ایرانی است.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار با بیان اینکه جنگ فرهنگی حساس تر و مهمتر از جنگ سخت و نظامی است، تاکید کرد: خانواده ها باید نوجوانان خود را از همان سنین پایین با مسجد، نماز و مناسک عبادی و معنوی آشنا کنند تا فرهنگ فریبنده و منحط غربی امکان رسوخ در ذهن بچه ها را نداشته باشد و نیز باید والدین ساعاتی از وقت خود را به هم کلامی با فرزندان خود اختصاص دهند.

امام جمعه ایلام اضافه کرد: باتوجه به نفوذ گسترده فرهنگ غربی در جامعه اصیل ایرانی، رهبر معظم انقلاب جهاد تببین را امری ضروری و مهم برای مقابله با تهاجم فرهنگ جبهه استکبار برشمردند و وظیفه همگان تلاش در زمینه جهاد تببین در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ است.

وی به نقش بازار و اصناف در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان به عنوان اقشار مورد اعتماد جامعه باید احیاگر ارزش های انقلاب و اسلام باشند و به عنوان نمونه اقامه نماز در محل کسب می تواند نمونه ای از جهاد تبیین فرهنگی و دینی باشد.

حجت الاسلام اله نور کریمی تبار ادامه داد: محور امسال شعار انتخابی رهبری در مورد اشتغال زایی با کمک دانش و فناوری است و شرکت های دانش بنیان با بهره گیری از فناوری های روز دنیا توان ایجاد مشاغل جدید را دارند و باید در استان شاهد گسترش شرکت های دانش بنیان باشیم.

وی یادآور شد: حضور سرمایه گذاران در استان از راه های رشد و ترقی و نیز افزایش اشتغال زایی می شود که در این راستا باید بانک ها و ادارات مرتبط علاوه بر مانع زدایی و کاهش بوروکراسی های اداری بر سر راه سرمایه گذاران باید مشوق های لازم را در اختیار سرمایه گذاران قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام افزود: سال گذشته که به نام مانع زدایی بود، باید مسوولان استان در این زمینه گزارش دهند که پارسال تا چه میزان در مانع زدایی برای سرمایه گذاران موفق بودند و رسانه ها نیز در این راستا از مسوولان مطالبه گری کنند.

به گزارش ایرنا، در ماه مبارک رمضان سلسله نشست های گفتمانی چراغ راه با محوریت جهاد تبیین با اقشار و صنوف مختلف به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می شود که در روزهای گذشته این نشست ها با حضور اقشاری چون جامعه هنرمندان، ورزشکاران و رسانه ها برگزار شده است./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group