پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

تهران- استاندار ایلام با بیان اینکه مرز مهران در سال ۹۸ میزبان ۶۵ درصد زائران عتبات عالیات در مراسم اربعین بوده است، پیش‌بینی کرد امسال حدود ۴ میلیون زائر از این مرز تردد کنند.

حسین بهرام‌نیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت ما، با اشاره به تمهیدات فراهم شده برای سفر زائران اربعین گفت: خوشبختانه در ارتباط با تسهیل رفت و آمد زوار عتبات، از سال گذشته جلساتی تشکیل شد که تا زمان مراسم اربعین ادامه دارد.

وی افزود: معاونان امنیتی و عمرانی وزارت کشور از مسیر رفت و آمد زائران که به مهران ختم می‌شود و همچنین از جاده‌ها، گذرگاه‌ها و تونل‌های در دست اقدام بازدید میدانی انجام دادند.

استاندار ایلام با بیان این‌که امسال به صورت قطعی بنا داریم جاده مرزی مهران چهار بانده شود، گفت: زیرساخت‌ها مانند سایه‌بان‌ها و پایانه برکت در مهران در دست تکمیل است و برای رفاه حال زوار، تعداد سرویس‌های بهداشتی افزایش یافته‌ و آبسردکن‌ و اقامتگاه‌های لازم نیز در مسیر ایجاد خواهیم کرد.

وی با اشاره به نشست فرماندار مهران با فرماندار بدره در عراق اظهار داشت: فرماندار ایلام در این نشست به تقویت اینترنت و تردد زائران و همچنین ایجاد کارخانه یخ در مرز زرباطیه تأکید کرد چون تفاوت ترخیص زائران از مرز ایران و پذیرش آنان در مرز عراق کاملاً محسوس است.

بهرام‌نیا از جمله مصوبات ستاد اربعین برای استان ایلام را تکمیل زیرساخت‌ها و معرفی ۱۳ استان معین برشمرد و درباره تعداد زائرانی که از مرز مهران به عتبات عالیات در ایام اربعین می‌روند، گفت: طبق نظرسنجی‌های مردمی و آمار در اختیار، قبل از کرونا ۶۵ درصد زائران از مرز مهران تردد داشتند و امسال در این مرز میزبان حدود ۴ میلیون زائر خواهیم بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group