پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

ایلام - استاندار ایلام اربعین را یک گفتمان ذکر کرد و گفت: این گفتمان در دنیا نهادینه شده و در واقع کنگره اربعین یک موهبت الهی بوده که هم بصورت فردی و هم بصورت اجتماعی نصیب ایلام شده است.

حسن بهرام نیا روز دوشنبه در دیدار با اعضای ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نشست قرارگاه مردمی خادمان اربعین، اظهار داشت: قدردان خادمان اربعین در سراسر استان هستیم و خاک پای زائران توتیای چشم ماست.

وی در خصوص تعداد کمیته های اربعین امسال تاکید کرد: هیچ کمیته ای به این ستاد کم و یا اضافه نمی شود.

استاندار ایلام ادامه داد: ترکیبی از عاشقان امام حسین (ع) و ائمه معصومین در قرارگاه خادمین اربعین فعالیت می کنند که با تمام توان و با روحیه جهادی در عرصه های فرهنگی و زیربنایی در حال فعالیت هستند.

بهرام نیا، با بیان اینکه ۱۸ کمیته در ستاد اربعین فعال است، گفت: سازمان حج و زیارت، کمیته امنیتی، اطلاع رسانی، حمل و نقل، تغذیه و مشارکت مردمی، بهداشت و درمان، کمیته زیرساخت و اعزام تعدادی از کمیته های زیر مجموعه این ستاد است.

وی اضافه کرد: همانطور که از طریق رسانه ها و مطبوعات اعلام شده و هر ۲ هفته یکبار نشست اربعین در استان و کشور با حضور تمامی اعضا برگزار می شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه اقدامات خوبی تاکنون از جمله در دست اجرا بودن تصفیه خانه فاضلاب مهران، تامین آب روزانه ۵۰۰ هزار زائر و برق مورد نیاز برای خدمات رسانی شایسته به زائران انجام شده است، افزود: تاکنون ۲ بار رییس ستاد اربعین کشور به ایلام سفر و از نزدیک از زیرساخت های اربعین بازدید و مشکلات را احصا کردند.

بهرام نیا با بیان اینکه ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات استان با رایزنی های انجام شده اختصاص داده شده است، گفت: زیرساخت های راه اربعین در حال تکمیل شدن است و برای تسریع در تکمیل پروژه ها از ماشین آلات، تجهیزات و راهداری ۸ استان معین در مهران مستقر هستند.

وی تامین امنیت، سلامت، رفاه و بهداشت زائران در حین استقرار را مهم ترین نیاز آنان عنوان کرد و گفت: ایجاد آب سرد کن و احداث کارخانه یخ از طریق پیگیری در حال انجام است و دولت با قدرت با نگاه رویکرد مردمی تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.

وی اربعین را مقدمه حکومت جهانی امام عصر (عج) عنوان کرد و گفت: هر جا کار را به مردم واگذار کردیم به همان میزان توفیق داشتیم که مصداق آن عزاداری اربعین است./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group