پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

ایلام - جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: اغلب روستاهای استان از خدمات عمرانی سپاه بهره منده هستند و این فعالیت ها استمرار خواهد داشت.

سردار قدرت کریمیان روز چهارشنبه در همایش دهیاران سراسر استان اظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه استان همزمان با کل کشور بر مبنای تفاهم نامه هایی که با ادارات مطبوع و بسیاری از نهادها در استان و حتی کشور داشته است توانسته عملکرد خوبی داشته باشد و چشم اندازها را دست یافتنی کند.

وی افزود: از برنامه های بسیج سازندگی سپاه مشارکت با اداره منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب و فاضلاب، امور آب، سازمان گردشگری و صنایع دستی و دهیاری ها در طرح هایی بوده که در قالب طرح آبادگران روستا انجام می شود.

سردار کریمیان ادامه داد: با هماهنگی و همفکری پایگاه‌های مقاومت، دهیاری ها، شوراهای روستا، خیرین روستا و افرادی که می توانند به آبادکردن روستا کمک کنند، تفاهم نامه ای را امضا کردند که در آینده روزهای خوبی را برای روستاها رقم خواهد زد.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: رویکرد جدید سپاه در سنوات گذشته بر مبنای رفع مشکل آب در روستاها چه در حوزه آب آشامیدنی و چه در حوزه آب کشاورزی بوده و اقداماتی به صورت مشارکتی با نهادها و سازمان‌ها انجام گرفته است.

وی برآیند تلاش های استاندار را در مسیر توسعه و آبادانی روستاها قلمداد کرد و گفت: عزم استاندار و مسوولان استان در امر محرومیت زدایی، عمران و آبادانی روستاها و رفع مشکل آب و راه قابل توجه است.

 

دهیار موفق باید زمینه بازگشت روستاییان را فراهم کند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: دهیار موفق باید زمینه بازگشت روستاییان را فراهم کند و در صورت چنین اتفاقی صنایع روستایی گسترش می یابد.

سعید هژبری در این همایش اظهار داشت: دولت کار و کرامت برای پایگاه های مردمی شان قائل است که یکی از مهم ترین این پایگاه ها نیز دهیاری‌ها است .

وی با بیان اینکه دهیاری ها گردشگری را در دستور کار قرار دهند، افزود: بومگردی پیشران توسعه و اشتغال روستا است و با توجه به موقعیت مرزی استان میتوان از این ظرفیت استفاده کرد.

هژبری ادامه داد: زیرساخت توریسم درمانی در استان در حال فراهم شدن است و توسعه صنایع کوچک روستایی باید در دستور کار قرار گیرد همچنین ایجاد تسهیلات روستایی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: همه اعتبارات عمرانی در راستای گردشگری و بهسازی کوچه و معابر هزینه شود و حوزه عمران کنترل و نظارت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه فعالیت های روستایی باید افزایش یابد تا شاهد مهاجرت معکوس باشیم، اظهار داشت:در حد امکان به روستاها توجه ویژه خواهیم داشت و تاکنون اقدامات خوبی در دولت کار و کرامت انجام شده و این توجه نیز استمرار خواهد داشت.

همایش دهیاران سراسر استان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار ایلام، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی و دهیاران استان برگزار شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group