پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 

 



ایلام - سرپرست دامپزشکی ایلام گفت: تیم های ثابت و سیار دامپزشکی تا ساعت ۱۴ امروز فرآیند نظارت بر ذبح دام قربانی را در نقاط مختلف استان انجام می دهند.

یونس احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تیم های سیار در مبادین عرضه دام ، کشتارگاه ها و تیم های ثابت در داخل ادارات مستقر هستند.

وی یادآور شد: در شهرستان ایلام تیم های سیار علاوه بر کشتارگاه در میادین عرضه دام شهرک شهید کشوری (سرطاف) و بخش سیوان (میشخاص) استقرار و بر ذبح شرعی و سلامت دام نظارت دارند.

احمدی افزود: امروز اکیپ های ثابت و سیار دامپزشکی مستقر در ادارات دامپزشکی ، کشتارگاه ها، میادین دام و سطح شهر آماده بازرسی بهداشتی قبل، حین و بعد از کشتار دام های قربانی هستند.

وی تاکید کرد: باتوجه به وجود انواع بیماری های های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری خطرناک تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که در دام علائم خاصی ندارد ولی یک تهدید جدی برای سلامت مصرف کنندگان است، ذبح دام قربانی در کشتارگاه ها و اماکن مجاز تحت نظارت دامپزشکی صورت پذیرد و در صورت مشاهده از جداسازی و له کردن کنه های موجود روی بدن دام خودداری کنند.

وی به مردم توصیه کرد: گوشت قربانی حداقل به مدت ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی (جگر و قلوه) حداقل به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری وسپس مصرف شود و هنگام خرد کردن گوشت و آلایش خوراکی از دستکش استفاده و جهت جلوگیری از آلودگی لاشه، از برش دادن کیست و آبسه موجود بر روی لاشه جداً خودداری کنند.

سرپرست دامپزشکی استان ایلام گفت: کسانی که به هر عنوان در داخل منازل خود قربانی و ذبح احشام دارند در صورت مشکوک بدون به دام زنده یا لاشه آن مورد را به سامانه تلفنی ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا مورد توسط گروه های سیار مورد بررسی قرار بگیرد.

وی از عموم مردم خواست: اندام ها و ضایعات غیرقابل مصرف را در اختیار حیوانات خانگی و موذی قرار ندهند.

به گزارش ایرنا، اجزای حرام حیوان حلال گوشت شامل ۱۵ عضو غدد لنفاوی (خوش گوشت)، حدقه چشم، نخاع، فرج، کیسه صفرا، مثانه، نخودی مغز، رحم، آلت تناسلی نر، زردپی گردنی، دنبلان، خون جاری، مدفوع، کیسه پوستی میان دو سم و طحال است.

بیش از ۸۰۰ نوع بیماری مشترک بین انسان و دام شناسایی شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group