پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

 

 

ایلام - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب ایلام با بیان اینکه صرفه جویی آب در استان به خوبی صورت نمی گیرد، گفت: سرانه مصرف در ایلام از استانداردهای تعریف شده بسیار بالاتر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان ایلام، پرویز ناصری روز شنبه با اشاره به اینکه این شرکت همت و تلاش خود را بر تامین پایدار، مطمئن و کیفی آب برای تمامی مشترکین و جلوگیری از مشکلات ناشی از افزایش مصرف متمرکز نموده است، افزود: افزایش دمای هوا طی روزهای اخیر موجب افزایش حداکثری مصرف آب گردیده است که در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت شهروندان عزیز هستیم تا با مصرف منطقی و صحیح خود و جلوگیری از هدر روی آب، ما را در انجام این رسالت خطیر یاری نمایند.

وی ادامه داد: مردم به خوبی آگاه هستند که با کمبود آب مواجهیم، اما به نظر می رسد هنوز این خطر به یک باور تبدیل نشده و صرفه جویی به خوبی صورت نمی گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام با تاکید بر اینکه سرانه مصرف در استان از استانداردهای تعریف شده بسیار بالاتر است، یادآور شد: این امر لزوم توجه بیشتر به رعایت الگوی مصرف و استفاده بهینه از آب را بیش از پیش نمایان می کند.

ناصری ادامه داد: استان ایلام به دلیل توپوگرافی، جنس و شیب زمین و نیز کوهستانی بودن، متاسفانه هم از لحاظ اجرای پروژه‌ها و هم از لحاظ قیمت تمام شده آب جزو گران‌ترین مناطق کشور است.

وی اضافه کرد: هزینه‌های هنگفتی برای ایجاد مخازن ذخیره آب، تصفیه‌خانه، خطوط انتقال و شبکه‌های توزیع آب شهری و روستایی و نیز نصب انشعابات، رفع شکستگی خطوط انتقال آب و شبکه توزیع آب می‌شود لذا باید توجه ویژه‌ای به مدیریت بهینه منابع آب بر پایه همکاری و مشارکت تمام سطوح و لایه‌های اجتماعی ، شهروندان ، سازمان‌ها و نهادهای دولتی صورت پذیرد.

مدیرعامل آبفای ایلام تاکید کرد: در کنار کاهش بارندگی، فقدان مدیریت مناسب مصرف آب و عدم صرفه‌جویی در مصرف در حوزه‌های کشاورزی و آشامیدنی و تداوم خشکسالی باعث کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی و نیز خشک شدن بسیاری از رودخانه‌ها، چشمه‌ها و در نتیجه تشدید تنش آبی در روستاها شده است.

ناصری با تأکید بر اینکه تمام تلاش ما جلوگیری از ایجاد خلل در کمیت و کیفیت آب است، افزود: در این راستا کمک مردم شریف استان بالاخص شهر ایلام می‌تواند کمک مؤثری برای تأمین آب باشد.

وی بیان کرد: می توان با اقدام هایی به ظاهر کوچک و کم‌هزینه مانند کاهش زمان استحمام، عدم شست و شوی ماشین و حیاط منازل، با ۲۰ درصد کاهش مصارف غیرضرور که عمدتا در آشپزخانه های منازل صورت می گیرد، مسائل را به گونه‌ای مدیریت کرد تا امکان تامین آب برای همه هم استانی های عزیز فراهم شود./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group