پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 



ایلام -  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: کوتاهی برخی خواص در طول تاریخ برای معرفی پیام و مکتب غدیر هزینه های گزاف و سنگینی را بر اسلام و مذهب تشیع وارد کرد که بروز تفرقه بین جامعه مسلمانان بر اثر کوتاهی این خواص بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در جمع اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: غدیر در واقع مکتب شایسته گزینی است که خداوند امیرالمومنین(ع) را به عنوان شایسته ترین فرد بعد از رسولش برگزید اما کوتاهی خواص و ایجاد تفرقه در بین مسلمانان موجب فراموشی جایگاه واقعی شایسته ترین فرد جهان اسلام شده است.

وی افزود: در خصوص شایستگی مدیران و معرفی افراد شایسته در راس امور جامعه اسلامی کوتاهی شده و شکل گیری نهضت عاشورا هزینه دردناک کوتاهی در معرفی جامع غدیر در بین مسلمانان بود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: دشمنان در طول تاریخ تاکنون سعی داشته اند پرچم فضیلت و جایگاه اصلی امیرالمومنین (ع) را به پایین بکشند و هجمه های دشمن به خاطر تاثیرگداری نور انقلاب و تاسی نظام ایران از مکتب غدیر و عاشورا و اشاعه آن در سطح جهان است چرا که این ارزش ها و دستاوردهای ظلم ستیزانه ایران اسلامی در بین الملل فراگیر شده و تضمین کننده عدالت و استقلال سیاسی انقلاب اسلامی در سطح جهان شده است.

کریمی تبار با بیان اینکه اقتدار نظام جمهوری اسلامی در جهان اثبات شده است، تاکید کرد: ولی دشمن مدام در حال دسیسه چینی و هزینه کردن در قالب نفوذ، جاسوسی، سیاه نمایی و ... علیه کشورمان برای ایجاد تغییر نگاه مردم به انقلاب است و در این راستا اهل قلم نباید در برابر هجمه های دشمنان سکوت کنند.

وی تاکید کرد: باید بدانیم دفاع و اشاعه فرهنگ غدیر در واقع پاسداری و حراست از ولایت و امامت و ولایت فقیه به عنوان تداوم دهنده مسیر امامت است و برای زنده نگاه داشتن اهمیت مکتب غدیر باید اهل رسانه ها کار کنند.

امام جمعه ایلام در محور دوم صحبت های خود به موضوع اربعین اشاره کرد و آنرا برای ایلام یک فرصت طلایی در زمینه رونق اشتغال زایی، توسعه زیرساخت های عمرانی، رفاهی، معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی استان دانست.

کریمی تبار افزود: با توجه به تردد حجم زیادی از زائران در مهران، توسعه مسیرهای اربعین استان ایلام متعلق به کل کشور است که توسعه این زیرساخت ها مورد کوتاهی و غفلت قرار گرفته و نبود راه آهن، بزرگراه و آزاد راه نتیجه این کوتاهی ها است.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنانش گفت: ایلام پایتخت خادمان زائران اربعین است ، باید فرهنگ و آداب مهمان نوازی و تکریم زائران همچنین فرصت پیاده روی اربعین و نقش اصحاب رسانه برای ترویج فرهنگ صحیح خدمت رسانی به زائران اربعین اشاعه و آداب و اهمیت زیارت نیز مد نظر قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان ایلام اظهار داشت: باید اعتبارات فرهنگی برای اربعین در نظر گرفته و پتانسیل های استان ایلام معرفی و روی زیرساخت های عمرانی و اقتصادی و فرهنگی کار شود باید توجه داشت سبک مدیربت امسال با سال های گذشته تفاوت دارد چرا که گرما و گرد و غبار آزار دهنده است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه وجود زائران سبب تقویت زیرساخت های عمرانی و رفاهی اربعین در استان ایلام می شود، گفت: کشور عراق باید همکاری بیشتری برای رفاه زائران داشته باشد تا زائران در گرمای مهران اذیت نشوند، حضور زائران فرصت طلایی برای افزایش و توسعه زیرساخت های اربعین در استان خواهد شد.

وی با اشاره به توجه به جنبه اقتصادی اربعین اظهار داشت: عرضه محصولات غذایی محلی و صنایع دستی در کنار ایستگاه های صلواتی می تواند فرصتی ارزنده برای اقتصاد استان ایلام و در این راستا نقش مدیریت مسوولان بومی در ایام اربعین باید پررنگ و باید مدیریت تردد و انتقال زائران شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه اسکان و تغذیه زائران نیازمند مدیریت است، افزود: ورودی و خروجی های شهرهای استان جذابیت ندارد و باید شاد و پر جذبه و جالب برای زائران و مسافران باشد، اربعین نیازمند مستندسازی است و باید در سطح استان به عنوان پایتخت خادمان امام حسین اِلمان های اربعین جانمایی شود.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار تاکید کرد: وحدت و کمک به مدیران و پرهیز از منفی گرایی، مانور بر روی داشته ها و استعدادها و معرفی شخصیت های برجسته استان، مطرح کردن فرصت ها و انتقاد بدون تخریب نقش رسانه ها را پررنگ می کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group