پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

 

سایت ‌ویرا- هدی خیرالهی - شصت هزار ایرانی در اربعین حسینی از طریق مرزهای هوایی وارد کشور عراق می‌شوند در‌ حالی که هزاران عاشق سرزمین کربُ بلا فرصت حضور در این کنگره عظیم را از دست داده‌اند.


🔹تصمیمی که هر چند کشور ایران موافق آن نیست اما از عراق اشتیاق فرا‌وانی برای میزبانی از زائران حسینی وجود داشت و البته شرایط کرونایی نیز مزید بر علت است.


🔹مگر از طریق هواپیما کرونا منتقل نمی‌شود؟


چرا بلیط هواپیما برای رفت و برگشت از ۵ میلیون تومان تا بیش از ۴۰ میلیون در بازار سیاه به فروش می‌رسد در حالی که این تصمیم می‌توانست با رایزنی وزاری خارجه دو کشور به گونه‌ای مدیریت شود که زائر حسین(ع) با کمترین هزینه و ترجیحا از مرز زمینی وارد کشور عراق شوند.


🔹اندوه‌بار تر از هزینه‌ی سرسام‌آوری که فقط افراد متمول توان پرداخت آن را دارا می‌باشند این است که در کشور عراق واکسن فایزر تزریق می‌شود و برخی از زائرین امیدوار هستند در این کشور حداقل یک دوز واکسن بزنند.


🔹اعتقادات ما شیعیان و هم‌زمان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تقاطع سلامت مفهوم پیدا می‌کند و چنانچه افرادی که عاشق زیارت ائمه معصوم هستند با تزریق واکسن می‌توانند در بزرگترین گردهمایی مسلمانان شرکت کنند اما تکلیف آن زائری که توان دریافت بلیط و پرداخت هزینه سفر به عراق را ندارد چیست؟


🔹پیش از این هر کس به زیارت خانه‌ی خدا مشرف می‌شد به وی لقب حاجی و البته مفهوم سرمایه‌دار اطلاق می‌گردید اکنون نیز نباید زائران حسینی که از طریق هواپیما به عراق عزیمت می‌کنند عنوان کربلایی پولدار لقب می‌گیرد که فقط اختلاف طبقاتی را بیشتر می‌کند.


🔹مشکل دریافت هزینه از زائران حسینی و البته حجاج باید توسط دولت و مسئولان حج و زیارت به نحوی مدیریت شود که تردد در عراق و عربستان با سهولت و با کمترین هزینه به نحو بایسته‌ای و با حفظ کرامت متقاضیان انجام پذیرد.


🔹رفتن به سرزمین وحی نیز سالهاست هزینه‌های زیادی را بر حجاج تحمیل نموده است و مراسم معنوی حج توسط مسلمانان همواره با هزینه‌های گزافی همراه است.


🔹در بسیاری از کشورهای اروپایی ایرانی‌های مقیم به راحتی و آسانی برای چندمین بار عازم مکه و‌ مدینه می‌شوند اما به دلیل برخی مشکلات در سیاست خارجی بین دو کشور ایران و عربستان برخی از علاقمندان پس از فوت نوبت زیارت خانه خدا نصیب آنها می‌شود.


🔹انتظار می‌رود مسئولین کشور با رایزنی با کشور عراق با علم به حساسیت‌های موجود کرونا در‌کشور ایران و عراق تدابیری بیاندیشند که تعداد بیشتری زائر حسینی با کمترین هزینه با تدابیر‌ ویژه کرونایی در این‌ آیین عاشقانه حضور‌ پیدا کنند.


🔹لزوم بررسی وضعیت بهداشتی کشور عراق نیز یکی دیگر از خواسته‌های مردم از وزارت بهداشت است و با عنایت به شیوع بیماری‌های گوارشی و آنفولاآنزا در سال‌های قبل در این کشور و ابتلای زائران نیاز است این مهم پیگیری و‌کنترل شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group