پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 

 

 

ایلام - استاندار ایلام گفت: خبرنگاری به عنوان یک حرفه سخت، پرجاذبه و مخاطره آمیز دارای رسالت سنگین و مهمی است و قسم خداوند در قرآن به قلم و نگارش آن بیانگر اهمیت جایگاه رسالت خبرنگاری است.

حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در آیین تجلیل روز خبرنگار با بیان اینکه جایگاه رسانه ها ویژه و مهم است، اظهار داشت: رسالت خبرنگاران مهم، سنگین و پرخطر و لازمه ورود به این حرفه داشتن علاقه، استعداد و کسب آموزش های تخصصی است.

وی یادآور شد: خبرنگاری حرفه ای در توان هر کسی نیست و مدیران با رصد مطالب منتشره خبرنگاران و کسب اطلاعات از رسانه ها در مورد آن موضوعات تصمیم گیری می کنند.

استاندار ایلام ادامه داد: مخاطب انتظار انتشار مطالب دقیق، شفاف و صریح در سریعترین زمان ممکن را دارد و هرگونه اخبار کذب، فاقد منبع معتبر و موثق یا انتشار دیرهنگام اخبار باعث ریزش مخاطبان رسانه ها و کوچ آنها به سایر رسانه ها می شود.

بهرام نیا تاکید کرد: خبرنگار باید منافع جامعه را بر منافع شخصی خود ترجیح و واقعیت ها را در سریع ترین زمان ممکن پمپاژ خبری کند و خبرنگاران منبع و ملجا خبری مورد اعتماد جامعه هستند.

وی یادآور شد: خبرنگاران واقعیت ها را با رعایت مواردی چون توام با حقیقت، سرعت، علم و اشراف به موضوع و فرهیختگی انتشار دهند تا اعتماد مخاطبان خود را جلب کنند.

استاندار ایلام اظهار داشت: ایلام باوجود جمعیت کم اما دارای فضای رسانه ای پرشور، خبرنگاران فرهیخته و صاحب سبک و ایده پردازی است که در مقیاس ملی جایگاه خوبی دارند.

بهرام نیا خبرنگاران را هنرمندان متبحر حوزه قلم و نگارش توصیف کرد و گفت: اکنون جهاد رسانه ها، جهاد تبیین و مبحث اربعین است که باید از زوایای مختلف در مورد اربعین و جهاد تبیبن ورود و تحولات استان را موشکافانه رصد و پیگیری کنند.

وی اضافه کرد: رسانه ها به موضوع حیاتی جهاد تبیین ورود و برای اربعین کار کنند، باید فضای استان اربعینی و میزبان افراد دینی مذهبی و از هر قشری باشند و تار و پود آنها رسانه ها باید انقلاب کنند.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه اربعین حجت را بر همه ما تمام کرده است، افزود: اکنون باید به طور جدی استان فضای اربعینی به خود بگیرد و در این راستا خبرنگاران رسالت اصلی را بر عهده دارند.

وی همچنین با اشاره به برخی خدمات دولت سیزدهم در استان طی یکسال گذشته ادامه داد: ۷۸۰ میلیارد تومان خدمات عمرانی و زیرساختی به صورت مطالبات پیمانکاری و بدون دریافت هرگونه اعتباراتی و تنها با ریسک پذیری مدیران انجام گرفته است و رسانه ها باید با انتشار مطالب خود در مدیران ایجاد انگیزه کنند.

به گزارش ایرنا، برنامه تریبون آزاد و تجلیل از تعدادی از خبرنگاران پیشکسوت و خانواده ۲ تن از خبرنگاران فقید از دیگر برنامه های آیین روز خبرنگار در ایلام بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group