پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

 

 



ایلام _  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه مدیران باید پاسخگوی رسانه ها باشند، گفت: برخی مدیران آن گونه که باید و شاید پاسخگوی انتقادات سازنده و دلسوزانه نیستند.

حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی ایلام افزود: باید به رسانه ها فضا داده شود که نقد منصفانه داشته باشند.

وی با ذکر اینکه در جایی که حریم شکنی و قانون شکنی، تشویش اذهان عمومی و تخریب باشد، باید مطابق قانون عمل شود، ادامه داد: رسانه ها همانند ریه تنفسی جامعه هستند، انتقادی که مردم دارند و قدرت گفتن آنرا ندارند از زبان رسانه بیان می شود.

امام جمعه ایلام افزود: انتقاد منصفانه باید مطرح و مدیر مربوطه نیز جواب دهد، حداقل حرف مردم گفته شود، توصیه مقام معظم رهبری این بود که مدیران سخنان ارباب رجوع و مردم را گوش دهید، حداقل این است که فرد مراجعه کننده حرف خود را زده است و البته مدیران نیز سعه صدر لازم را داشته و انتقاد پذیر باشند.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه تفرجگاه ها و پارک های استان باید پیوست فرهنگی داشته باشند، اظهار کرد: با توجه به اینکه چغاسبز یکی از مراکز شلوغ مورد استفاده مردم و تفرجگاه های شهر ایلام است اما نمازخانه مناسب ندارد که باید زمینه لازم برای اقامه نماز جماعت در تفرجگاه ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه شهرداری ها اقدام لازم را در زمینه ایجاد فضای معنوی در تفرجگاه ها فراهم کنند، ابراز کرد: باید فضایی دارای جذبه و زیبا برای اقامه نماز در تفرجگاه ها با داشتن امکانات و شرایط لازم را ایجاد کرد و برای پیوست فرهنگ نیز لازم است در فعالیت های فرهنگی در تفرجگاه ها به ویژه در چغاسبز کارگروهی با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی فرهنگی و اجرایی تشکیل شود.

وی به برگزاری اردوها و تورهای تفریحی در استان با آغاز فصل تابستان اشاره کرد و گفت: گروه هایی در قالب تورهای تفریحی در این ایام از خارج استان وارد می شوند که باید دستگاه های متولی بر رعایت شئونات اسلامی و حفظ فرهنگ بومی منطقه کنترل و نظارت لازم را داشته باشند.

امام جمعه ایلام با اشاره به بحث ازدواج و ترغیب اقشار مختلف به فرزندآوری بیان کرد: نباید در اجرای مصوبات قانونی کوتاهی کرد، بانک ها در ارائه تسهیلات و وام هایی که بر اساس دستورالعمل ها برای فرزندآوری ابلاغ شده است، پای کار باشند و حداقل آنچه که ابلاغ شده را اجرا کنند، از سوی دیگر نیز باید فرهنگ فرزندآوری و ازدواج در جامعه توسعه و ترویج داده شود.

کریمی تبار با اشاره به اینکه باید برای ازدواج به زوج های جوان کمک و حمایت شود، افزود: یکی از مشکلات پیش روی زوج های جوان افزایش اجاره بها در استان است، پایین آوردن اجاره خانه مدیریت لازم دارد و نیازمند اقدامات مرتبط با دستگاه های اجرایی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، اظهار کرد: در ایام اربعین حسینی برگزاری و برپایی موکب های فرهنگی و هنری برای ایجاد زمینه های لازم در راستای توسعه فرهنگی دینی در کنار خدمات رسانی در حوزه های اسکان و پذیرایی به زوار امری لازم است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group