پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

 

سایت ویرا -به گواه کارشناسان اصلی‌ترین پتانسیل و ظرفیت استان ایلام در حوزه اشتغال مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی است و در بزرگ‌ترین هلدینگ صنعت پتروشیمی یکی از فرزندان استان مسئولیت خطیری را عهده‌دار است.

مهرداد عظیمی به عنوان مدیر برند ، مسئولیت‌های اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس؛ که بالغ بر ۵۰ درصد ارز کشور را تامین می‌کند به واسطه موقعیت و جایگاه راهبردی خود می‌تواند بخشی از موانع پیش‌روی اشتغال را از سر راه استان بردارد.

🔸پتروشیمی ایلام و ارغوان گستر ایلام(پلی‌پروپیلن) به عنوان دو شرکت تابعه پترول و هلدینگ پس از ابلاغ سیاست‌ها و دستورالعمل‌ مسئولیت‌های اجتماعی و تعیین بودجه توسط شرکت صنایع پتروسیمی خلیج‌فارس و دیگر سرمایه‌گذاران می‌توانند در امر مسئولیت‌های اجتماعی گام‌های مؤثری را در‌ سرفصل‌های پیش‌بینی شده بردارند و این مهم در ید اختیارات مدیر مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ است؛ راه‌اندازی درمانگاه یا بیمارستان تخصصی صنعت گاز و پتروشمیی در چوار می‌تواند اولویت اصلی این هلدینگ در کنار همراهی پالایش گاز ایلام باشد.

🔸پس از مسئولیت‌های اجتماعی در‌ امر برند‌سازی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بیشتر از گذشته در امر برگزاری نمایشگاه‌ها که اصلی‌ترین فصل شکوفایی و همکاری شرکت‌های داخلی و خارجی با شرکت‌‌های پتروشیمی است ، کوشیده است و پتروشیمی ایلام در نمایشگاه بیست و هفتم نفت، گاز و پتروشیمی در‌ تهران چهار روز پر ترافیک را پشت سر گذاشت و این نمایشگاه‌ها در کنار دیگر اقدامات مهم در امر برند‌سازی می‌تواند در معرفی بیش از پیش ایلام در مرکز کشور و سطح کلان نقش پررنگی داشته باشد.

 🔸نمایشگاه بین‌المللی تهران با حضور ۷۰۰ شرکت داخلی و خارجی برای افرادی که در‌ این نمایشگاه حضور داشتند فرصتی جهت شناخت بهتر و دیپلماسی انرژی مهرداد عظیمی در دیدار وزرا ، معاونین وزیر ، اعضای مجمع تشخیص و نمایندگان مجلس بود و این مهم می‌تواند آورده خوبی برای استان باشد.

🔸مهرداد عظیمی همچنین باید بکوشد دست فرزندان متخصص و کارشناس پتروشیمی در استان را در دست مدیران عامل شرکت‌های بزرگ تابعه هلدینگ و پترول قرار دهد و بر اساس اصل شایسته‌سالاری نسبت به معرفی این متخصصان و رشد جایگاه ایلام به عنوان «پارس غربی» در بدنه کارشناسی صنعت بزرگ پتروشیمی تلاش نماید.

🔸اما مهم‌ترین پروژه‌ای که توسط مهرداد عظیمی در مرکز کشور باید پیگیری شود تحقق و اجرای «پارک پلی‌پروپیلن» است که این امر در پیچ و تاب بروکراسی اداری روی کاغذ باقی مانده است و تاکنون اراده‌ای جدی در‌ استان برای اجرای آن مشاهده نشده است و عظیمی به همراه استاندار ایلام که جسورانه پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب را به ایلام منتقل کرد و نمایندگان استان که تبدیل وضعیت‌های کارگران را به خوبی پیگیری نموده‌اند باید تا جانمایی و کلنگ‌زنی طرح در چند نقطه استان خواب را بر خود حرام کنند.

🔸اجرای پروژه «پارک پلی‌پروپیلن» به عنوان اصلی‌ترین فرصت اشتغال در تکمیل زنجیره ارزش و پایین‌دست پتروشیمی ایلام در بدبینانه‌ترین ارزیابی‌ها هزار نفر اشتغالزایی به همراه خواهد داشت و شروع اجرای این طرح در استان می‌تواند معیاری بر سنجش توانمندی این فرد ذی‌نفوذ در‌ هلدینگ خلیج‌فارس باشد.

🔸قطعا ایلام در مرکز کشور دارای ظرفیت‌های عظیمی است و مهرداد در هلدینگ خلیج فارس می‌تواند معرّف شایستگی‌ها‌ و توانمندی‌های استان باشد و هر چقدر تعداد کرسی‌های استان در مرکز کشور در‌ حوزه انرژی و پتروشیمی بیشتر باشد اثرگذاری خود را در سطح وزارت نفت و دیگر وزارت‌خانه‌‌ها و به تبع توسعه ایلام نشان خواهد داد.

 

@weerair

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group