پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام -  مدیرکل کتابخانه های استان ایلام با اشاره به اینکه چهار پروژه کتابخانه ای روستایی استان ایلام نیازمند اعتبار هستند، گفت: کتابخانه های عمومی استان به لحاظ اعتبارات ضعیف است.

سمیه حیدری روز سه شنبه در نشست انجمن های کتابخانه های عمومی استان ایلام اظهار کرد: کتابخانه های عمومی به لحاظ اعتبارات از نهادهای بسیار ضعیف استان است که لازم است نهادهای مرتبط همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی تاکید کرد: اعتبارات لازم برای چهار پروژه کتابخانه ای روستایی استان در نظر گرفته شده ولی هنوز پیمانکار پای کار نیامده است که لازم است اعتبارات بیشتری در راستای آغاز کار پیمانکار تخصیص یابد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام با اشاره به اینکه یکی از برنامه های محوری این نهاد در ایام پیش رو جشنواره کتابخانه ای رضوی است که با همکاری سایر نهادهای فرهنگی برگزار می شود، افزود: هدف از اجرای این جشنواره توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و سیره رضوی در بین آحاد مردم به ویژه نسل جوان است.

حیدری یادآور شد: این نهاد در فضای کتابخانه های شهری و روستایی استان آمادگی دارد یک روز در هفته در راستای کارآفرینی و ایجاد اشتغال محصولات کارآفرینان میزبان کارآفرینان و مربیان و جوانان جویای کار باشد و در زمینه آشنایی و معرفی بسترهای کسب و کار فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه کتابخانه های استان نیازمند همراهی و کمک خیرین در نقاط مختلف استان هستند، افزود: سال گذشته خیرین و نیکوکاران بیش از ۳۷ میلیون تومان کمک نقدی و حدود ۱۵ میلیون تومان کمک غیرنقدی به کتابخانه های استان کمک کرده اند.

وی در پایان از رسانه ها خواست در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی و فراهم کردن زمینه های لازم برای ورود خیرین به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از نهاد کتابخانه های عمومی بیش از گذشته با قلم مانای خود، کتاب و کتابخوانی را یاری کنند.

عبدالصاحب نادری، فرماندار ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه حضور ‌کتابخانه های سیار در مناطق مختلف ایلام به ویژه مناطق حاشیه ای و روستایی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، گفت: انتظار می رود با توجه با در پیش بودن فصل تابستان، در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت و ترویج فرهنگ کتابخوانی، دستگاه های فرهنگی با همکاری آموزش و پرورش اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

به گزارش ایرنا، بیش از ۲۶ هزار نفر عضو ۵۴ کتابخانه ایلام هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group