پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 



ایلام - مدیرکل بیمه سلامت ایلام گفت: سازمان بیمه سلامت بیماران خاص از جمله هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه در مراکز خدمات درمانی دولتی به صورت رایگان درمان می کند و نیازی به نظام ارجاع ندارند.

نورالدین رحیمی روز شنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: در حوزه حمایت از اقشار نیازمند و جهت رعایت عدالت در حوزه سلامت تمام ساکنان و حاشیه نشینان شهر، مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، زندانیان و افراد مجهول الهویه نیز بصورت رایگان تحت پوشش ایبن سازمان قرار دارند.

وی با بیان اینکه بیماران تحت پوشش کمیته امداد در صورت بستری و رعایت نظام ارجاع وجهی را پرداخت نخواهند کرد، افزود: هفت هزار و ۲۵۵ نفر از مددجویان کمیته امداد در مناطق شهری تحت پوشش بیمه سلامت استان ایلام قرار دارند.

رحیمی ادامه داد: با اجرای این طرح سهم سازمان بیمه سلامت در قالب نظام ارجاع برای بیمه‌شدگان کمیته امداد معادل ۹۵ درصد خواهد بود و پنج درصد دیگر از محل منابع طرح تحول سلامت از طریق وزارت بهداشت تأمین می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و گفت: ایلام دارای رتبه اول طرح نسخه نویسی الکترونیکی است و ۱۰۰ درصد مراکز طرف قرارداد ما تحت پوشش نسخه الکترونیکی قرار دارند و ما ۲ ماه قبل از کل کشور نسخه نویسی را به ۱۰۰ درصد رساندیم.

مدیر کل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: بیمه شدگان این سازمان با ارائه کد ملی خدمات درمانی دریافت می کنند و برای اطلاع از داروهای تجویزی و تماس با سامانه ۱۶۱۶ برای اطلاع از داروهای تجویزی با سامانه ۱۶۱۶ برای ارائه نظرات، پیشنهادات و پاسخگویی به سوالات راههای ارتباط بیمه شدگان با بیمه سلامت است.

رحیمی از دیگر اقدامات این سازمان را تحت پوشش قرار دادن خدمات ناباروری اعلام کرد و گفت: خدمات ناباروری زوجین در استان تحت پوشش این سازمان قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام اظهار داشت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و به منظور افزایش جمعیت زوج های نابارور تا سه نوبت در سال تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال می توانند هزینه خدمات تشخیصی و درمانی پیشرفته را در مراکز دولتی و خصوصی از محل بیمه سلامت دریافت کنند.

وی افزود: بر اساس این دستورالعمل زوجین نابارور در سامانه نشان دار می شوند و خدماتی مانند داروها و پاراکلینیک را دریافت می کنند.

رحیمی تصریح کرد: تمام افرادیکه سال گذشته به مراکز ناباروری مراجعه کردند و سند هزینه دارند می توانند به مراکز بیمه مراجعه کنند و هزینه های آنها تا آخر فروردین سال گذشته پرداخت می شود.

وی بیان کرد:هزینه ناباروری بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی تا ۹۵ درصد توسط سازمان و در بخش خصوصی نیز برابر تعرفه مراکز خیریه و غیر دولتی پرداخت می شود.

رحیمی ادامه داد: خدمات مرتبط با ناباروری آقایان چنانچه جراحی انجام شده باشد در بخش خصوصی برابر تعرفه دولتی هزینه های آنها پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: ۵۱ مرکز خدمات درمانی در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش ما هستند و به روستاییان و عشایر خدمات ارائه می دهند و بسته های خوبی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بیمه سلامت ایلام به هزینه های دارویی نیز اشاره کرد و گفت: چنانچه ارز ترجیحی حذف شود تلاش می شود از طریق ساز و کارهای بیمه ای برای افراد دچار بیماری جبران شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group