پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

 

 

 

ایلام- فرماندار ویژه دهلران گفت: جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی نماد جهد و جهاد هنرمندان در معرفی جانفشانی ها و مجاهدت های مردم ایران و دهلران در طول هشت سال دفاع مقدس است.

لطیف صادقی شامگاه جمعه در آئین اختتامیه جشنواره ملی تئاتر شرهانی، اظهار کرد: جشنواره ملی تئاتر شرهانی نماد جهد و جهاد و جانفشانی جوانان هنرمندی است که در دهلران قهرمان مهد دلیران، در جنوبی ترین نقطه استان ایلام به دنیا آمدند و با صدای مهیب بمب و موشک و سوزه خمپاره و غرش هواپیما ها شب را به صبح رساندند و در دامن مادر و آغوش پدران و برادران رزمنده شان جنگ و آوارگی را تجربه و خون و خوف و خطر را با تپش قلب های کوچکشان احساس کردند و یواش یواش بزرگ شدند.

وی افزود: آنان اکنون در جوانی و میانسالی، راویان صادق و پرچم دار حماسه های جاوید ایرانیان در مرزهای صداقت و شرافت شده اند، از شرهانی قلب تپنده جبهه میانی، تا موسیان و دشت عباس و فکه و دهلران و چیلات و چنگوله و مهران و صالح آباد و میمک تا ایلام قهرمان گل های رنگارنگی کاشته و با دستان خالی، یک جشنواره شهرستانی در دهلران، را با زبان فصیح و بلیغ هنر فاخر نمایش به سطح استان، منطقه و کشور گسترش داده اند.

فرماندار ویژه دهلران اظهار کرد: این هنرمندان پرآوازه دهلران امروز برای بین المللی کردن این جشنواره گام به گام به جلو می روند و با پای برهنه وزینب وار راوی حوادث کربلای ایران زمین شده اند.

صادقی گفت: آنان گاهی خنده را بر گوشه لبانمان می کارند و گاهی اشک را بر گونه هایمان جاری می سازند و همه ما به این مناسبت گرد هم آمده ایم که علاوه بر تکریم و تجلیل از خدمات و زحمات این عزیزان و هنرمندان مهمان از سراسر کشور به هیات داوران جشنواره و مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شهرستان و اعضای انجمن نمایش خدا قوت بگوییم و یاد و خاطره شهدا و ایثارگران را به زیبا ترین شکل ممکن گرامی بداریم.

وی افزود: این جشنواره ها بهانه ای است تا در جهت ترویج فرهنگ متعالی ایثار و شهادت گام برداریم و به مناسبت فتح الفتوح آزادی خرمشهرها در کنار هم شادمان باشیم و بگوییم ما همه با هم هستیم و مستانه فریاد براوریم که اگر عزت و عظمت و اقتدار و افتخاری وجود دارد ناشی از وجود نازنین شهدا و ایثارگران و جانبازانی است که با چنگ و دندان از خرمشهر و آبادان و مهران و دهلران و قصر شیرین دفاع کردند و از جان شیرین خویش گذشتند و بسان مدال افتخار و لوح زرینی گردن آویز تاریخ ایران عزیز شده اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این مراسم، به حضور هنرمندان از سراسر کشور در این جشنواره اشاره کرد و گفت: به دهلران دیار دفاع مقدس و دیار مهربانی و دیار فتح المبین و محرم و شرهانی وشهدا خوش آمدید.

علی هوشمند افزود: شما از هنر خود برای شهدا استفاده کردید و این ستودنی است.

وی به اختتامیه ششمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی اشاره و یادآور شد: این آغاز ایستگاه هفتمین جشنواره تئاتر شرهانی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با تقدیر از فرماندار ویژه دهلران که خود از راویان پایمردی و روزهای دفاع مقدس هستند، ابراز کرد: از هم افزایی،تعامل و هماهنگی و حمایت شورای تامین دهلران،معتمدین و بزرگان و خانواده های معزز شهدا،امام جمعه دهلران و مسئولان در برگزاری این جشنواره ملی قدردانی می کنم.

وی افزود: از ۸ استان کشور ۱۰ اثر به جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی راه یافت که از میان این آثار یک اثر به جشنواره فجر و یک اثر نیز به جشنواره مقاومت راه خواهد یافت.

هوشمند با تقدیر از حیدر رضایی دبیر جشنواره تئاتر ملی شرهانی، خاطرنشان کرد: امسال توانستیم دبیر خانه دائمی تئاترشرهانی در دهلران را به همت فرماندار ویژه شهرستان، نماینده مجلس و وزیر ارشاد راه ندازی کنیم که این کاری بزرگ و ارزشمند است.

به گزارش ایرنا ششمین جشنواره ملی تئاتر شرهانی، به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، با همکاری انجمن هنرهای نمایشی استان، اداره کل هنرهای نمایشی کشور، حوزه هنری ایلام، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرمانداری ویژه دهلران، پتروشیمی و دستگاه‌های اجرایی شهرستان دهلران برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره با حضور هیئت داوران شامل میرطاهر مظلومی، اصغر خلیلی و شهرام نوشیر و مدیران دستگاه‌های اجرایی، مدیر کل و معاونان و حراست اداره کل فرهنگ و ارشاد ایلامی ایلام، رییس پتروشیمی، بزرگان طوایف دهلران، عموم مردم فرهنگ دوست و شهیدپرور دهلران و اصحاب فرهیخته رسانه استان در محوطه فرمانداری دهلران در حال برگزاری است.

جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی با حضور ۱۰ گروه نمایشی از ۸ استان کشور به میزبانی شهرستان دهلران از سوم تا پنجم خردادبرگزار شد.

برگزیدگان این جشنواره به جشنواره های فجر و مریوان و لاهیجان راه پیدا می کنند.

برپایی سیاه چادر و معرفی صنایع دستی شهرستان و غذاهای محلی از دیگر برنامه ها می باشد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group