پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

 



مسکو - در شرایطی که ویروس کرونا در روسیه همچنان قربانی می گیرد، ۱۷ میلیون دانش آموز روس با حضور در مدارس سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدارس روسه از دیروز سه شنبه اول ماه سپتامبر(آغاز پاییز) به شکل رسمی باز شدند و با رعایت تدابیر بهداشتی کار خود را در سال تحصیلی جدید آغاز کردند.

ضدعفونی تمام مدارس، کنترل و بازبینی حرارت بدن دانش آموزان و استفاده از ماسک طبی ازجمله تدابیر بکار گرفته شده در مدارس روسیه است.

دانش آموزان روس موظف هستند با رعایت فاصله یک و نیم متری در صف بایستند.

دانش آموزان روس موظفند کتاب های درسی را که به رایگان به آنها داده می شود را در پایان سال به مدرسه تحویل دهند ضمن اینکه یک کتاب درسی برای پنج سال درنظر گرفته شده و باید پنج نفر از آن استفاده کنند و در نهایت سالم تحویل داده شود.

این مساله باعث شده است که روس‌ها فرهنگ سالم نگاه داشتن کتاب را از کودکی فرا بگیرند بنابراین در روسیه کتاب ها عمر طولانی تری دارند و در زمان تحویل کتاب دست دوم از دیگران انسان متعجب می شود چرا که اکثر اوقات گمان می رود کتاب دست نخورده و نو باقی مانده است.

هدیه دادن کتاب در روسیه یکی از راه های نشان دادن میزان احترام به دیگران است و قطعا هر چه عمر کتاب بیشتر باشد، فرد اهدا کننده احترام بیشتری به طرف مقابل گذاشته است.

طبق آمار آموزش روسیه، در مجموع یک میلیون و ۵۷۵ هزار دانش آموز دیروز در ۵۳۷ مدرسه روسیه به سر کلاس درس رفتند.

از این تعداد ۱۱۳ هزار نفر به کلاس اول رفتند و ۴۳۵ هزار نفر نیز در کودکستان های پایتخت روسیه حضور یافته اند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز در پیامی به دانش آموزان روز علم و آغاز سال تحصیلی جدید را به آنان تبریک گفت.

پوتین همچنین در یک برنامه تاریخی برای دانش آموزان روسیه به نام «به یاد داشتن به معنای دانستن» که مربوط به هفتاد و پنجمین سالگرد پیروزی متفقین در جنگ دوم جهانی بر آلمان نازی بود شرکت کرد.

همچنین دو خدمه روس ایستگاه فضایی بین المللی به نام های ایوان واگنر و آناتولی ایوانشین با تماس از این ایستگاه فضایی با زمین، روز آغاز سال تحصیلی جدید را به دانش آموزان روس تبریک گفتند.

لازم به ذکر است که دانشگاههای روسیه نیز از دیروز به صورت حضوری فعالیت خود را در سال تحصیلی جدید آغاز کردند و فقط برخی دانشگاهها در برخی مناطق روسیه، به صورت از راه دور فعالیت می کنند.

هنوز تکلیف دانشجویان دیگر کشورها در روسیه مشخص نیست مخصوصا آن عده که به دلیل شیوع کرونا خاک روسیه را ترک کرده اند چرا که همچنان مرزهای روسیه بر روی اکثر کشورها بسته است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group