پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 

 

 

ایلام - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: طی ۱۲ ساعت گذشته بیش از هشت هزار زائر از طریق پایانه مرزی مهران وارد کشور شده اند.

محمدسبحان حسنی روز یکشنبه در بازدید از پایانه مرزی مهران افزود: از روز سیزدهم تیرماه که با هماهنگی دولت عراق، امکان تردد زائران از مرزهای زمینی مهران به صورت انفرادی و جمعی برای حضور در مراسم پرفیض دعای عرفه فراهم شد، تاکنون بیش از ۸۵ زائر از مرز مهران تردد کردند.

وی افزود: همچنین از روز سیزدهم تیرماه تاکنون بیش از ۱۰ هزار زائر از طریق مرز مهران وارد کشور شدهند که از میزان هشت هزار نفر مربوط به ۱۲ ساعت گذشته است.

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: به منظور جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا تمامی زائران با انجام تست کرونا وارد کشور شدند.

حسنی اضافه کرد: پیک ورود زائران شب گذشته، امشب و تا پایان روز دوشنبه است و پیش بینی می شود تا پایان فردا عمده زائرانی که برای مراسم عرفه وارد کشور عراق شده اند، از طریق مرز مهران به کشور باز گردند.

وی با بیان اینکه هیچ مشکلی برای انتقال زائران به مرکز استان ایلام و شهرستان های مبدا زائران وجود ندارد، گفت: اتوبوس و وسایل نقلیه در پایانه مرزی مهران به اندازه لازم تدارک دیده شده است.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است

مرز مهران به دلیل امنیت و کوتاهی مسافت یکی از مرزهای پرتردد کشور برای سفر به عتبات عالیات است./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group