پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403 | Thursday 25 April 2024

 

 

 

 

ایلام - دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته بیماری های خاص در کشور فعال هستند که از این میزان چهار هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

سیدمحسن موسوی روز یکشنبه در نشست مجمع انتخابات رییس هیات بیماری های خاص و پیوند اعضا استان ایلام اظهار داشت: ورزش بیماری های خاص شامل افرادی است که دارای بیماری هایی نظیر ام اس، تالاسمی، دیالیز و پیوند اعضا هستند.

وی افزود: ۱۳ رشته ورزشی با توجه به شرایط بدنی برای این ورزشکاران مهیا شده که می توانند با توجه به شرایط بدنی از ساده ترین ورزش مانند شطرنج تا رشته های سخت تر مانند فوتبال را انتخاب کنند.

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا ادامه داد: هدف ما توسعه این گروه هاست و بیشتر جنبه همگانی دارد و سعی داریم با برگزاری اردوهای منظم، ورزشکاران را برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان شناسایی و در مجموع کاروان کیفی و آماده‌ای را عازم استرالیا کنیم.

موسوی تاکیدکرد: از ابتدای سال جاری اردوهای تیم ملی پیوند اعضا برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان استرالیا در ۱۳ رشته ورزشی برگزار شده است.

وی یادآور شد: نزدیکترین مسابقات داخلی قهرمانی کشور آبان ماه برای ورزشکاران تحت پوشش برگزار می شود و مسابقات برون مرزی نیز فروردین ۱۴۰۲ برای گروه ورزشی پیوند اعضا است.

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا اظهار داشت: تمام تلاش خود را برای کمک به هیات های ورزشی تحت پوشش فدراسیون به کار گرفته ایم، جامعه ورزشی ما متفاوت از سایر رشته ها و فدراسیون هاست و برهمین اساس باید با این نگاه متفاوت به ورزشکاران و قهرمانان توجه کرد.

موسوی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل شیوع کرونا در سال های گذشته برنامه های گروهی اجرا نشد و بر همین اساس سعی کردیم بیشتر برنامه های فدراسیون را به سمت فضای مجازی سوق دهیم اما با بهتر شدن شرایط بهتر فعالیت های دسته جمعی را نیز از سر می گیریم تا دوباره قهرمانان و ورزشکاران در فضایی سالم و با نشاط با هم به رقابت بپردازند.

وی تاکید کرد: هیات باید شرایطی را برای راه اندازی کسب و کار خود فراهم کند و با برگزاری دوره های آموزشی و جذب شاگرد منبع درآمدی برای هیات ایجاد کند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: هیات ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا برای افراد یاست که نقشی در عارضه و بیماری خود ندارند و باید با ایجاد انگیزه و نشاط آنها را از انزوا خارج و به خود باوری رساند.

مظفر علی شائی افزود: فلسفه این هیات با سایر هیات ها متفاوت است و باید مدیران بستر حضور این افراد را در جامعه فراهم کنند بنابراین این رشته نیازمند معرفی و درک مسوولان و مردم است و باید از آنها حمایت شود.

وی یادآور شد: با توجه به وجود ۲۵۰ رشته ورزشی و ۴۵۰ هیات باید تلاش کرد فعالیت های این گروه به بهترین شکل در عرصه های همگانی و قهرمانی نشان داده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام تاکید کرد: باید در حوزه قهرمانی ابتدا نیازسنجی سپس سازماندهی صورت گیرد و هیات های شهرستانی نیز فعال و با یک برنامه ریزی مناسب ورزشکاران ایلامی این هیات وارد جشنواره ها و رویدادها شوند.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی هیات بیماری خاص و پیوند اعضا ایلام با حضور دبیر فدراسیون بیماری های خاص و پیوند اعضا برگزار و محمد حیدری با کسب ۱۵ رای از ۱۵ رای اخذ شده بمدت چهار سال دیگر رییس این هیات شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group