پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 



ایلام - استاندار ایلام از افتتاح حساب ۵۰ شرکت مرتبط با حوزه نفت و گاز در این استان برای بهره مندی استان از مزایای آن خبر داد.

حسن بهرام نیا روز چهارشنبه در نشست با مدیران نفتی با حضور مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار داشت: پیرو مصوبات نشست های حوزه انرژی استان که شرط فعالیت پیمانکاران آنان گشایش حساب بود، خوشبختانه تاکنون ۵۰ شرکت پیمانکاری حوزه نفت و گاز در این استان اقدام به گشایش حساب کردند و پیگیری های لازم برای گشایش حساب مابقی شرکت ها در حال انجام است.

وی به شرکت های نفتی و گاز استان که حق آلایندگی خود را پرداخت نمی کنند، هشدار داد و افزود: شرکت هایی که حق آلایندگی خود را طبق زمانبندی پرداخت نکنند، پس از اخطار اولیه، حساب آن شرکت مسدود می شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: حداقل ۸۵ درصد نیروهای شرکت های نقت و گاز استان باید بومی باشد و این مهم با جدیت در حال پیگیری است.

بهرام نیا با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه نفت و گاز گفت: از ۱۵۰ هزار بشکه تولید روزانه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران بیش از ۱۴۰ هزار بشکه آن در ایلام برداشت می شود که سهم قابل توجه تولیدات این شرکت در استان است.

استاندار ایلام از استقرار و راه اندازی ۹۲ کارخانه در مجموعه پارک پلی پروپیلن در پایین دست پتروشیمی ایلام خبر داد و گفت: این پارک بعنوان دستاورد مهم دولت برای چهار هزار نفر بصورت مستقیم اشتغالزایی دارد.

بهرام نیا یادآور شد: طبق برنامه زمانبندی پارک پلی پروپیلن تا سال ۱۴۰۳ نهایی می شود و در آینده نزدیک شاهد تحول عظیمی در حوزه نفت و گاز استان خواهیم بود.

وی با تاکید بر لزوم اجرای تعهد شرکت های نفتی در راستای پرداخت حق مسوولیت های اجتماعی افزود: شرکت‌های نفتی به ایفای مسوولیت های اجتماعی در ایلام توجه ویژه‌ای داشته باشند و موظف هستند در این راستا اهتمام جدی داشته باشند.

 

راه اندازی دفتر نفت و گاز در ایلام در کمسیون انرژی تصویب شد

استاندار ایلام از تصویب راه اندازی دفتر مستقل نفت و گاز در کمسیون انرژی خبر داد و گفت: پس از طی فرآیندهای قانونی این مهم بزودی محقق می شود.

وی اضافه کرد: رایزنی های لازم برای حفر پنج حلقه چاه جدید در منطقه تنگ بیجار برای تأمین خوراک واحدهای صنعتی پتروشیمی انجام شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group