پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

 



ایلام - ایرنا- نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون مسوولیت اجتماعی شرکت های نفتی در قبال مردم ایلام باید اجرا و سیاست های اعمال شده مناطق محروم بازنگری شود.

علی اکبربسطامی روز سه شنبه در نشست نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی اظهار داشت: مردم ایلام که سال‌ها زیر سایه جنگ و حملات رژیم بعثی جان و مال خود را در طبق اخلاص گذاشتند، خواهان جبران سختی‌های گذشته بوده و انتظار دارند رنج‌های آنها برای حفظ این خاک به توسعه، اشتغال و رفاه برای فرزندانشان منجر شود.

وی افزود: ایلام هفت درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور را داراست و هم اکنون پروژه‌های مهم و بزرگ نفتی در این استان در حال اجرا هستند که سهم مردم و جوانان ایلامی باید حفظ شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت به کارگیری نیروهای بومی در پروژه‌های بزرگ نفت و گاز استان تاکید کرد: براساس ماده ۴۷ قانون برنامه‌ی ششم کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله وزارتخانه‌های نفت و نیرو و سازمان انرژی اتمی و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای عمومی غیردولتی مکلفند در طول اجرای قانون برنامه، در طرح‌های (پروژه‌های) خود و در شرایط برابر به پیمانکاران بومی واجد شرایط استانی اولویت دهند.

بسطامی یادآور شد: همچنین در قرارداد با همه شرکت‌ها و پیمانکاران، اولویت با به‌کارگیری نیروهای بومی استانی (در شرایط برابر از نظر علمی، تجربی و با اولویت محل سکونت نزدیک‌تر) را درج و بر حسن اجرای آن نظارت کنند.

وی ادامه داد: مطالبه و خواسته‌ به حق مردم استان، قانونمندکردن مسوولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی مستقر در این منطقه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به محدود بودن منابع درآمدی استان، اختصاص تنها ۴۷ میلیارد ریال از محل مسوولیت‌های اجتماعی وزارت نفت به استان در سال گذشته، ضرورت بازنگری در سیاست‌های اعمال شده در قبال استان محروم ایلام را آشکار می کند.

بسطامی با اشاره به لزوم استقرار دفتر مستقل نفت و گاز در استان گفت: بیش از ۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام وجود دارد، اما دفتر اداری این شرکت در استان دیگر قرار دارد ، ایلام دارای قابلیت‌های مختلفی در حوزه نفت و گاز است که می‌توان با بهره‌گیری از این ۲ ظرفیت در راستای توسعه همه‌جانبه ایلام گام برداشت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group