پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 



ایلام - نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی امام راحل (ره) باعث شکل گیری جبهه ها و نهضت های مبارزه علیه استکبار در منطقه و جهان شد.

حجت الاسلام احد آزادیخواه روز شنبه در آیین گرامیداشت ارتحال امام خمینی (ره) در استان ایلام اظهار داشت: انقلاب اسلامی، عزت ایران را بعد از سال های متمادی تحمل حقارت از سوی دولت های انگلیس و آمریکا به ملت و کشور ایران بازگرداند.

وی افزود: انگلیس در زمان رضاخان و آمریکا در دوره محمدرضا شاه رقابت جدی و تنگاتنگی برای تصاحب ثروت ایران داشتند و شاه مملکت نیز در برابر این مستکبران هیچ اراده و قدرتی برای مقابله نداشت اما با انقلاب اسلامی، بساط زیاده خواهی و چمبره مستکبران بر ایران برچیده شد.

خطیب مراسم ۱۴ خرداد در ایلام با بیان اینکه انقلاب امام راحل برگرفته از مبانی اصیل اسلام ناب و ولایت بود، ادامه داد: جبهه های شکل گرفته محور مقاومت در منطقه بر پایه ولایت فقیه است که در طی سالیان اخیر به موفقیت های گسترده ای دست یافته که شکست پی در پی جبهه ائتلاف آمریکایی و نابودی داعش از دستاوردهای جبهه ولایی محور مقاومت است.

آزادیخواه با اشاره به اینکه ایران موافق جنگ و درگیری در هیج جای جهان نیست، یادآور شد: ماهیت دوگانه و واقعی غرب در موضوع جنگ هنگام حمله روسیه به اوکراین بر همگان عیان شد، چرا که در طول سالیان سال درگیری در کشورهای خاورمیانه چون یمن، سوریه، عراق، سوریه و افغانستان غرب ساکت بود اما با حمله روسیه به اوکراین داعیه مخالفت با جنگ طلبی سر دادند.

وی تاکید کرد: دشمن در طول ۴۳ سال گذشته تلاش زیادی کرده است تا جنگ را به داخل ایران بکشاند و کشور ما را دچار درگیری و جنگ داخلی کند، اما موفق نشده و ایران امنیت و اقتدار خود را مقتدرانه حفظ کرده است.

این نماینده مجلس اضافه کرد: دشمن با گمان ابنکه بعد از ارتحال امام خمینی (ره) شیرازه جمهوری اسلامی ایران از هم می پاشد و انقلاب اسلامی به پایان می رسد، اما با انتخاب هوشمندانه و به موقع مقام معظم رهبری، نقشه های شوم استکبار نقش بر آب شد و رهبری های داهیانه و مدبرانه ایشان، کشور را از فتنه های مختلف چون کوی دانشگاه، فتنه ۸۸، حوادث ۹۶ و سایر آشوب ها حفظ و سربلند کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: دشمن سعی در مایوس کردن مردم دارد و پرسش بسیاری از مردم به ویژه جوانان این است که انقلاب اسلامی چه کاری در این ۴۳ سال انجام داده که هرچند یک سوال مطالبه گرانه است، اما امنیت پایدار، عزتمندی ایران در سطح منطقه و جهان، دستآوردهای صنعتی، علمی و دفاعی در زمینه های گوناگون گوشه ای از برکات جمهوری اسلامی ایران است که قبل از انقلاب وجود نداشت و البته باید در همه حوزه ها از جمله معیشت، اقتصاد و اشتغال اقدامات دولت و نظام تسریع و شتاب یابد.

وی اظهار داشت: هم اکنون نیز با روی کار آمدن دولت سیزدهم و اقدام جسورانه دولت در اجرای طرح مهم موسوم به جراحی اقتصادی و مردمی کردن یارانه دولتی باعث رونق اقتصادی و معیشتی کشور خواهد شد، هرچند در این راه مشکلات و چالش هایی وجود دارد و دولت باید برای رفع یا کاهش این موانع نظارت ها را جدی تر اعمال کند.

به گزارش ایرنا، در حاشیه این آیین که در مصلی بزرگ شهر ایلام و با حضور مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد، نمایشکاهی از شهدای بمباران هوایی ۱۵ خرداد سال ۶۱ شهر ایلام و همچنین تریبون آزاد دایر شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group