پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

 

 


ایلام - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از تلاش برای تکمیل قطعات باقی مانده محور ایلام - مهران خبر داد و ‌گفت: عملیات اجرای لایه دوم آسفالت ۲۰ کیلومتر از این محور هم اکنون در دست اجراست.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان ایلام، عبدالله بهادری روز شنبه در بازدید از پروژه راهسازی جاده ایلام - مهران اظهار داشت: از ایلام به سمت مهران کیلومتر پنج احداث تونل به طول ۸۴۰ متر در دست احداث می باشد که حفاری و کف برداری آن به پایان رسیده و هم اکنون پیمانکار مشغول ترانشه برداری مسیر رفت و برگشت این تونل برای عبور اضطراری در ایام اربعین است.

وی افزود: مسیر بعد از تونل کیلومتر ۵ تا تونل دوم راه کربلا به علاوه پل بزرگ این مسیر تا اربعین به صورت چهار خطه آماده خواهد شد و پیمانکار در تونل دوم راه کربلا نیز مشغول عملیات لاینینگ است و قطعا این تونل و مسیر ورودی و خروجی آن برای عبور اضطراری اربعین آماده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه به پروژه راهسازی منطقه ماربره اشاره کرد و یادآور شد: در این قسمت از مسیر با شرایط متفاوتی از نظر زمین شناسی مواجه هستیم، برای مهار رانش زمین در این منطقه و احداث جاده که طول آن ۲ کیلومتر است، به تازگی قرارداد منعقد و پیمانکار مشغول عملیات راهسازی شده و این قطعه با وجود طول کم پروژه پرهزینه و زمان بر خواهد بود اما برای اربعین امسال تلاش خواهد شد تا احداث این قطعه مانعی برای ترافیک اربعین ایجاد نکند.

بهادری تاکید کرد: ۶ کیلومتر باقیمانده از تقاطع ماربره تا سه راهی صالح آباد نیز تا اربعین به صورت‌ بزرگراه تکمیل و به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

وی به تقاطع غیر همسطح صالح آباد نیز اشاره کرد و افزود: این تقاطع در حال تکمیل شدن است، موانعی از قبیل جابه جایی مسیر انتقال برق و معارضین محلی داشت که این موانع در حال رفع است، مسیر زیر گذر آن قطعا تا اربعین آماده خواهد شد.

مدیرکل راه وشهرسازی ایلام درخصوص ادامه مسیر گفت: ۲۰ کیلومتر از محور ایلام- مهران هم اکنون در دست اجرای لایه دوم آسفالت می باشد و تا اربعین سال جاری نقاط پر حادثه و پیچ های خطرناک منطقه کنجانچم نیز با بهره برداری از پل بزرگ کیلومتر ۵۶ حذف خواهد شد و ۵ کیلومتر از بزرگراه مهران تا پایانه مرزی نیز تا اربعین ۶ خطه می شود.

بهادری مسیر برگشت بزرگراه ایلام - مهران در منطقه کنجانچم را آخرین قطعه این بزرگراه خواند و افزود: عمده عملیات خاکی و احداث پل‌های بزرگ این مسیر به پایان رسیده و اخیرا قرارداد جدید با پیمانکار دیگر علاوه بر پیمانکار قبلی جهت تکمیل آن منعقد شده است.

وی تاکید کرد: تکمیل قطعه ۷ کیلومتر برگشت بزرگراه ایلام - مهران در منطقه کنجانچم با توجه به احداث پل های زیاد و ادامه عملیات ترانشه برداری تا سال آینده ادامه می یابد، اما مسیر رفت در این منطقه اصلاح و بهسازی شده و برای ایام اربعین مشکل خاصی به جهت ترافیک نخواهد داشت./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group