پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 4 ارديبهشت 1403 | Tuesday 23 April 2024

 



ایلام - مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام با بیان اینکه تقدس کار محیط بانی با هیچ شغلی قابل قیاس نیست، گفت: محیط بانان افرادی هستند که عشق به معنای واقعی کلمه زندگی و جان خود را سپر دفاع از وحوش کرده اند.

غلامرضا ابدالی روز یکشنبه در آیین تجلیل از محیط بانان نمونه استان و به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و روز ملی محیط بان اظهار داشت: محیط بانان به واسطه شغل خود همواره در معرض آسیب های متعددی هستند که مواجه با شکارچیان غیرمجاز مهمترین این چالش هاست.

وی افزود: گستردگی عرصه ها و زیستگاه ها، تعداد کم محیط‌بانان، تنوع گسترده وحوش، بروز حوادث طبیعی، کمبود تجهیزات و امکانات، وجود شکارچیان و متخلفان هیچگاه فراروی آنان مانع ایجاد نکرده است.

ابدالی ادامه داد: محیط بانان با تلاش مضاعف و مستمر بر وضعیت شکننده زیستگاه ها و گونه های جانوری نظارت می کنند و مشکلات و چالش ها موجب دلسردی آنها از کار نشده است.

وی با اشاره به نامگذاری شعار هفته محیط زیست سال جاری یادآور شد: محیط بانان باید با استفاده از تکنولوژی های روز و هوشمند در امر حفاظت از محیط زیست، عرصه ها و زیستگاه ها را مدیریت کنند.

وی تاکید کرد: محیط بانی شغلی مقدس و پرزحمت است که فقط با عشق و علاقه می توان از محیط زیست و انفال الهی حفاظت و حراست کرد.

در این آیین از محمد رحیمی و مهدی مامی به‌ عنوان محیط‌بانان نمونه منتخب استان تجلیل به عمل آمد.

در تقویم ملی سالروز ولادت با سعادت امام رضا (ع) به عنوان روز محیطبان نامگذاری شده است.

محیط زیست استان ایلام ۲ شهید محیط بان تقدیم کرده است.

از ۱۶ تا ۲۲ خرداد به نام هفته ملی محیط زیست نامگذاری شده است.

از گستره ۲ میلیون هکتاری استان ایلام یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن را اراضی طبیعی تشکیل داده و اراضی تحت حفاظت محیط زیست استان ایلام ۱۴۳ هزار هکتار است./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group