پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 



ایلام - فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: مراودات مرزبانی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق در عالی ترین سطح ممکن در سال های اخیر قرار داشته است.

سردار احمدعلی گودرزی روز سه شنبه در هشتمین نشست مرزی فرماندهان مرزبانی ایران و عراق اظهار داشت: ارتباط مرزبانی ۲ کشور در شرایط فعلی که تهدید و چالش در همه‌ مرزهای دنیا وجود دارد، بسیار بی نظیر است.

وی افزود: ارتباط بین‌ کلانتران مرزی ۲ کشور طی سال گذشته تاکنون از لحاظ کمیت و کیفیت افزایش قابل ملاحظه ای یافته و در مرزهای طولانی بین ایران و عراق هماهنگی خوب و ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و پیشنهاد می کنیم با همتای عراقی در مردادماه ۴۰ روز مانده به اربعین نشست دیگری برای تسهیل در تردد زائران برگزار شود.

فرماندار مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به عقبه فرهنگی ۲ کشور بویژه از نظر تعلقات به ائمه‌ معصومین (ع) یادآور شد: اربعین امام حسین (ع) یک انقلاب مردمی برای تحقق عدالت بود که در دنیا مانندی ندارد و در این‌ نشست به لحاظ حساسیت موضوع معاونان مرزبانی جمهوری اسلامی و فرماندهان مرزبانی ایلام، کرمانشاه، خوزستان به همراه کلانتران مرزهای شلمچه، چزابه، مهران، سومار، خسروی و قصرشیرین حضور دارند.

سردار گودرزی اضافه کرد: تشکیل این نشست ها بین نیروهای ایرانی و عراقی موجب خشنودی دو ملت و تسهیل در رفت و آمد زائران می شود که این در نوع خود یک‌ توفیق الهی است و دشمنان از این نشست های صمیمانه و برادرانه بسیار ابراز نگرانی می کنند.

وی با اشاره به برگزاری نشست مشترک بین وزرای کشور ایران و عراق گفت: وزیر کشور عراق در آن نشست قول مساعد برای حذف ویزا برای تردد ۲ هزار نفر در روز را دادند.

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: بر اساس پیش بینی ها بین چهار تا پنج میلیون نفر از ایران و کشورهای مسلمان در ایام اربعین امسال به عتبات عالیات مشرف می شوند که این مهم نیازمند هماهنگی و هم افزایی بیشتر ۲ طرف است.

سردار گودرزی خواستار تشدید اقدامات کنترلی در حاشیه مرزها برای امنیت بیشتر ، فعال بودن مرز به صورت شبانه روزی و باز شدن‌ مرز خسروی برای کمتر شدن حجم تردد زائران از مرز مهران شد.

وی همچنین خواستار معرفی یک رابط به عنوان کلانتر مرز و یا جانشین کلانتر در ایام اربعین شد که در دسترس باشد و گفت: مرزبانی ایران آمادگی دارد از ظرفیت پهبادها برای کنترل مرزهای ۲ کشور استفاده کند و اخبار و اطلاعات را در اختیار این کشور قرار دهد.

فرمانده مرزبانی ایران اظهار داشت: مشکلی که در ایام اربعین وجود دارد تسهیل در تردد خودروهای کاپوتاژ بخصوص در مرز مهران است که امیدواریم طرف عراقی این‌ مهم را برطرف کند، چرا که افرادی در داخل خاک عراق گم‌ می شوند و خواستار ساماندهی مکانی برای این افراد هستیم.

سردار گودرزی در خصوص افرادی که غیرمجاز وارد کشور عراق می شوند، نیز گفت: این افراد با هماهنگی به ما برگردانده شوند و امدادرسانی از حیث خودروهای جابجایی و امدادرسانی به زائران بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان قربانی تروریسم و مواد مخدر در دنیا است، اضافه کرد: جموری اسلامی ایران تاکنون در این راستا چهار هزار و ۸۰۰ شهید را تقدیم راه پرافتخار مبارزه با مواد مخدر کرده است.

سردار گودرزی همچنین از همتای عراقی خود خواستار برگزاری نشست در شلمچه، آبادان و اقلیم کردستان برای مبارزه با قاچاق اسلحه شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group