پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 10 فروردين 1403 | Friday 29 March 2024

 

 



ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: دشمنان ایران اسلامی با سیاه نمایی و برجسته سازی مشکلات و دامن زدن به چالش ها سعی می کنند ایران را کشوری غرق شده در مشکلات و آماده فروپاشی نشان دهند.

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه این هفته ایلام اظهار داشت: در حالیکه فجایع و مشکلات بسیار بزرگی در اسرائیل و آمریکا روی می دهد که رسانه های غربی یا به آن نمی پردازند یا گذرا از آن عبور می کنند، اما مسائل مربوط به ایران را بزرگ و غیرواقعی نشان می دهند.

وی افزود: به عنوان مثال در آمریکا دانش آموزان برای ایمنی در برابر حوادث تیراندازی مجبور به پوشیدن جلیقه های ضدگلوله شده اند که اگر این موضوع در ایران رخ می داد، سردمداران استکبار و رسانه های آنها کشور ما را به نقض امنیت کودکان محکوم می کردند.

خطیب جمعه ایلام یادآور شد: علاوه بر رسانه های معاند برون مرزی، برخی از رسانه های داخلی نیز خواسته یا ناخواسته در جبهه دشمن قلم می زنند و به اخبار منفی و مشکلات موجود بیشتر از نقاط قوت می پردازند، در حالیکه باید خط مشی این رسانه ها در راستای منافع کشور و بیان نقاط قوت و موفقیت ها داخلی و بین المللی تغییر کند.

کریمی تبار با بیان اینکه تورم و مشکلات اقتصادی و معیشتی اکنون جهانی شده است، ادامه داد: اروپا و آمریکا نیز درگیر مشکلات تورمی هستند، اما رسانه های معاند به گونه ای القا می کنند که این گونه مشکلات و مسائل فقط در داخل ایران است و در سایر نقاط دنیا اوضاع بدون مشکل کمبود کالا و تورم است تا حس بدبینی در بین مردم شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: ایران یکی از کشورهای قربانی ترور است که دانشمندان و شخصیت های برجسته زیادی را به‌ علت ترور از دست داده اما جبهه استکبار ایران اسلامی را کشوری تروریست و حامی ترور معرفی می کند و از بیان واقعیت ها پرهیز دارد.

امام جمعه ایلام گفت: باتوجه به وجود برخی مشکلات معیشتی و اقتصادی، دولت، مردم و مسوولان باید با همراهی و همکاری همدیگر بر این معضلات موجود غلبه و ضمن کنترل تورم افسارگریخته، با کسانیکه قدرت خرید مردم را پایین آورده اند، برخورد جدی و قانونی اعمال کنند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار اظهار داشت: نکته مهم اینکه دولت باید مدیران لایق، شایسته و جوان را جایگزین مدیران نالایق کند تا اعتماد عمومی نسبت به عملکرد دولتمردان سلب نشود.

وی به گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ تحمیلی سنگرسازان بی سنگر حهاد سازندگی کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشتند و اکنون نیز با اقدامات جهادی خود موجب محرومیت زدایی و کارآفرینی در مناطق روستایی شده است.

وی به کم بودن اراضی مستعد کشاورزی اشاره کرد و گفت: باید با تبدیل این اراضی به آبی از آنها استفاده بهینه کرد و همچنین با انجام سیاست های درست از جمله توزیع نهاده های دامی و خرید دام مازاد وابستگی کشور به واردات اقلام کشاورزی کاهش یابد.

خطیب نماز جمعه ایلام همچنین با اشاره به هفته محیط زیست هم ادامه داد: گرد و غبار به عنوان مهمترین عامل الودگی در استان ایلام است که باید از سوی مقامات کشوری و در سطح بین المللی اقدامات و رایزنی هایی در این زمینه انجام شود و همچنین پدیده نامیمون قطع درختان جوان کم سن که به کرات در عرضه های جنگلی استان شاهد آن هستیم، موجب خسارت های جبران ناپذیری برای طبیعت استان خواهد بود که باید با شناسایی متخلفان، با آنها برخورد قانونی صورت بگیرد./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group