پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 30 فروردين 1403 | Thursday 18 April 2024

 

 

 

 

 

ایلام - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از اعلام آمادگی و آماده باش کامل وزارت بهداشت برای کنگره بزرگ اربعین خبر داد و گفت: سه هزار و ۸۱۶ کادر پزشکی و بهداشتی برای خدمت رسانی به زائران اربعین ساماندهی شده اند.

بهرام عین‌اللهی روز دوشنبه در بازدید از زیرساخت‌های بهداشتی درمانی پایانه مرزی مهران در جمع خبرنگاران افزود: نیروی تخصصی و امدادی برای خدمت رسانی در کل مرزها که زوار پذیر هستند، سازمان دهی شده اند، ولی در ۲ مرز مهران و شلمچه که تعداد زیادی از زوار از آن عبور می کنند، در حالت آماده‌باش هستند.

وی افزود: ۲ هزار و ۶۱۱ نیروی اورژانس ۱۱۵، ۳۵۱ کادر پزشکی، ۸۵۴ کادر بهداشتی، ۲۳۴ آمبولانس و ۳۸ اتوبوس آمبولانس در اربعین امسال به زوار خدمات رسانی می کنند.

وزیر بهداشت به سایر تجهیزات و امکانات این وزارتخانه در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و یادآور شد: ۹ بالگرد در حالت آماده باش و سه فروند هواپیما آماده انتقال مجروحین هستند.

عین اللهی تاکید کرد: علاوه بر این امکانات، ۸ بیمارستان صحرایی وزارت بهداشت تجهیز شده و آماده خدمت رسانی به زوار عتبات عالیات است.

وی ادامه داد: از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام ( ره ) و دیگر نهادها برای تجهیز بیمارستان ها و استفاده شده است.

وزیر بهداشت به زوار توصیه کرد در مصرف غذا دقت نظر داشته باشد، سعی کنند شب ها راه های مواصلاتی عتبات عالیات را طی و در تهیه غذا و نوشیدنی های بیشتری مصرف کنند.

عین اللهی در ادامه از مرکز درمان سرپایی و بستری مراقبت ویژه خواهران جمعیت هلال احمر ، درمان سرپایی و بستری موقت برادران جمعیت هلال احمر ، داروخانه سیار مرکز بهداشتی درمانی سپاه پاسداران، بیمارستان صحرایی ، داروخانه سیار و ثابت، مرکز تست گیری کرونا پایانه نیز بازدید و اقدامات زیرساختی حوزه بهداشت و درمان را رضایت بخش عنوان کرد./ ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group