پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

سه شنبه 28 فروردين 1403 | Tuesday 16 April 2024

 

 

 

 

ایلام - رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۱ هزار و ۵۰۵ تماس با مرکز ۱۱۵ ایلام از ۱۰ تا ۲۶ شهریورماه سالجاری برقرار شده که از این تعداد پنج هزار و ۲۵۸ مورد از آنها منجر به اعزام آمبولانس شده است.

به گزارش روابط عمومی اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام، دکتر صیدنور علیمرادی روز یکشنبه اظهار داشت: ۳۲ هزار و ۶۱۷ زائر اربعین در مجموع از ۱۰ تا ۲۶ شهریورماه از خدمت درمانی و پزشکی اورژانس ۱۱۵ ایلام بهره مند شده اند.

وی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی ۲۹ هزار و ۱۴۵ نفر به علت سطحی بودن جراحات، توسط پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی در محل حادثه درمان شده اند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: یک هزار و ۷۴ نفر مصدوم دچار تروما، ۳۱ هزار و ۵۴۳ نفر دچار مشکلات پزشکی و ۳۸ نفر نیز فوتی بوده اند.

علیمرادی یادآور شد: همچنین هشت هزار و ۳۵۵ نفر با توجه به گرمای شدید هوا، دچار گرمازدگی شدند.

وی اضافه کرد: ۳۳۷ نفر بیمار و مصدوم هم از خارج مرز ایران تحویل پرسنل اورژانس مستقر در پایانه ی مرزی شهید قاسم سلیمانی شدند.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همچین ۳۱ مورد بالگرد و سه مورد هواپیمای هوانیروز ارتش برا کمک به عملیات اورژانس پیش بیمارستانی برای اعزام هوایی بیماران و مصدومان فراخوان شده است.

پیش بینی می شود بیش ۷۰ درصد زائران اربعین از مرز مهران تردد کنند.

مرز مهران به واسطه نزدیکی مسافت و امنیت طول مسیر در داخل خاک عراق اصلی ترین و مهترین گذرگاه زمینی تردد زائران است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group