پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 

 

 



ایلام - معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر نظارت و هماهنگی بیشتر تمامی دستگاه‌های مسوول در مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: ظرفیت معتمدان محلی در مقابله با اعتیاد مغفول مانده است.

محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایلام اظهار داشت: برای جلوگیری از اعتیاد جوانان به مواد مخدر باید با شناسایی آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی به کاهش این آسیب‌ها کمک کنیم.

وی یادآور شد: می‌توان در استان ایلام با استفاده از ظرفیت سمن‌ها و سایر نهادها و همچنین اشتغال پایدار میزان اعتیاد جوانان به مواد مخدر را کاهش داد.

معاون استاندار ایلام گفت: اقدام دیگر جهت مقابله با مواد مخدر در استان، برگزاری جلسات توجیهی با معتمدان محلی و اعضای شورای اسلامی شهر و روستا جهت ارایه راهکارهای مناسب برای مبارزه با مواد مخدر است، چراکه ریش سفیدان و معتمدان هر محل می توانند در این عرصه بسیار تاثیرگذار باشند.

نوذری گفت: دستگاه انتظامی استان باید عاملان توزیع مواد مخدر را شناسایی و دستگاه قضایی نیز جرایم شدیدتری برای مجازات این افراد اتخاذ کنند.

وی از فرمانده انتظامی استان خواست طی هفته های آتی جلسه ای با محوریت مبارزه با مواد مخدر با فرمانداران هلیلان و دره شهر برگزار شود و کمیته ای نیز متشکل از جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، نیروی انتظامی و سازمان های مردم نهاد جهت ارایه راهکاری مناسب جهت مقابله به مواد مخدر ایجاد شود.

معاون استاندار ایلام همچنین از رییس سازمان بهزیستی استان خواست در جهت کاهش آسیب های اجتماعی، راه اندازی و اخذ مجوز مرکز جامع درمان - اشتغال با همکاری سازمان شهرک های صنعتی استان جهت درمان افرادی که به مواد مخدر اعتیاد دارند، اقدامات لازم را انجام دهد.

نوذری با تقدیر از دستگاهای دستگاه انتظامی و نظامی استان در زمینه مقابله به مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی، افزود: همکاری و هماهنگی و اهتمام دستگاه های انتظامی و سپاه استان منجر شد که ایلام به یکی از استان های ممتاز و سرآمد در مبارزه با مواد مخدر تبدیل شود.

ایلام از نظر اعتیاد در رتبه ۲۷ و چهارمین استان کشور از نظر پاکی از مواد مخدر است، درحالیکه نرخ شیوع اعتیاد کشور ۵.۷ درصد برآورد می شود این مقدار در استان ایلام ۱.۶ درصد اعلام شد.

سال گذشته طرح نشاط اجتماعی توسط ۱۳۲ سازمان مردم‌نهاد با مشارکت شهرداری و نیروی انتظامی با تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر در استان ایلام اجرا شد./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group