پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

شنبه 1 ارديبهشت 1403 | Saturday 20 April 2024

 

✔️شهر ایلام در‌ حضانت ناپدری‌ها!

 

✍️سایت ویرا- هدی خیرالهی - شورای ششم شهر ایلام در چند ماه اخیر و از انتخابات شورا تاکنون به عنوان پرحاشیه‌ترین دوره شورای اسلامی مطرح شده و دسته ‌گل‌های بزرگ‌ترین سازمان مردم‌نهاد که برآمده از انتخاب مردم است روز به روز در سر چهار‌راه شهر عرضه و تقاضا می‌شود.

🔹ترکیب ناموزون و‌ تامتنجانس شورای ششم از ابتدا با حاشیه همراه بود و غیبت‌های منفعتی و حضورهای مصلحتی این اعضا تاکنون هیچ دستاوردی به جز انباشت مسائل و‌مشکلات شهری به دنبال نداشته و ایلات و تفکرات ایلی همچنان بر این عرصه‌ی مشورتی سایه انداخته است.

🔹آقایان حمید مجیدی و مجتبی ملکی گویا شورای شهر را با قیل و قال میادین «ونوشک‌فروشی» و «چاله‌میدان» اشتباه گرفته‌اند که این‌گونه صحن محترم شورای شهر را به محل درگیری و تعقیب و گریز تغییر کاربری داده‌اند.

🔹پاره‌کردن صورت جلسه توسط حمید مجیدی عضو شورای شهر توهین به شعور ۶ عضو دیگر است و همان ترسی که از مجتبی ملکی مرد آهنین ایران و ایلام می‌رفت دیروز خودش را در عمل نشان داد. 

🔹چهار ماه از انتخاب سرپرست شهرداری ایلام گذشته است و شورای شهر تصمیم گرفت تا انتخاب شهردار ایلام که فرآیند قانونی آن در حال طی‌شدن می‌باشد، یاسان مهدوی را به سرپرستی شهرداری ایلام برگزیند.

🔹موضوعی که در مورد یاسان مطرح می‌باشد این است که اگر وی نیروی قراردادی شهرداری باشد نمی‌تواند به عنوان سرپرست انتخاب شود اما طبق شنیده‌ها وی به عنوان نیروی پیمانی تبدیل وضعیت شده است و مشکلی در این خصوص ندارد.

 🔹در ضمن چنانچه در چند روز آتی شهردار ایلام معرفی می‌شود اعضای شورا مهدوی را برای چند ساعت سرپرستی وارد این حواشی و معادلات پیچیده نمی‌کردند .

🔹انتخاب سرپرست شهرداری از اختیارات و‌ تکالیف شورای شهر است و چنانچه آقای مجیدی به این انتخاب و یا نحوه انتخاب سرپرست ایراد قانونی وارد می‌نمایند از مجاری قانونی این موضوع را پیگیری نمایند؛

پاره‌کردن صورت‌جلسه که نوعی پاک کردن صورت‌مسئله است راهکار پسندیده‌ای نیست.

🔹به هر شکل حکم سرپرستی یاسان مهدوی که معاونت خدمات شهری شهرداری ایلام را در کارنامه دارد تاکنون توسط رئیس شورای شهر امضاء نشده است و بایستی فرآیند قانونی آن بدون کم و کاست طی شود.

🔹یکی از اصلی‌ترین دلایل این حواشی پرتکرار شورای شهر، طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار ایلام است و انتظار می‌رود وزارت کشور هر چه سریعتر شهر ایلام را از سرپرستی ، بدسرپرستی و حضانت ناپدری‌های خارج از صحن شورا و شهرداری خارج نمایند. 

🔸🔸و اما رسانه‌های استان چه نوشتند؟

🔸سعید انوری پور سخنگوی شورای شهر ایلام به ایلامیان گفت: یاسان مهدوی با ۴ رأی از سوی شورای شهر به عنوان سرپرست انتخاب شد.

🔸اخبار ناب نوشت:نشست شورای شهر ایلام حاشیه های زیادی را به دنبال داشت ، یکی از اعضای مخالف سرپرست شدن مهدوی با الفاظی رکیک دو نفر از اعضا را خطاب قرار داده که با واکنش یکی دیگر از اعضای شورای شهر مواجه شد و این جدل به فرار و تعقیب در راهروهای شورای شهر انجامید،در ادامه وساطت دیگر اعضا مانع از آن شد که تانک از روی موتور گازی عبور کند.

🔸حمید مجیدی عضو شورای شهر ایلام در گفتگو با فارس گفت: با توجه به استعلامی که از طریق معاونت امور شوراها و شهرداری‌های وزارت کشور گرفته شده و در مصوبه استانداری در زمان استاندار اسبق نیز آمده تغییر سرپرست شهرداری به استناد تبصره ذیل ماده ۸۳ خلاف قانون بوده است.

وی با بیان اینکه شورا نمی‌تواند در عزل، نصب و جابجایی دخالت کند ادامه داد: به استناد ماده ۷۴ قانون شوراها و شهرداری‌ها و به استناد ماده ۶ تا ۱۳ قانون شهرداری‌ها محدود کردن سرپرست شهرداری در حوزه‌های مختلف ( حوزه مالی و عدم جابجایی پرسنل) مغایر قانون است.

🔹مجتبی ملکی عضو شورای شهر به بازتاب ایلام گفت: دلیل تذکر و  اخطار به احدی از اعضاء شورای شهر به خاطر بی‌حرمتی ایشان به اسماء جلاله، ارزش‌های اسلامی و پاره کردن صورتجلسه بوده است.

🔹غرب‌آنلاین درگیری فیزیکی و شدید در مسابقات بوکس دهلران و تعقیب و گریز و‌ درگیری شورای شهر ایلام را زنگ خطری برای استاندار دانست و‌ نوشت: "مدیریت استان، مهارت برگزاری جلسە را نیز از دست دادە است" و "خشونت کلامی" و "خشونت رفتاری" تا دل محافل نخبەگی از میدان‌های ورزشی تا جلسات رسمی آن هم با حضور برگزیدگان مردمی" سرایت کردە است.

🔸🔹در پایان لازم به یاداوری است اعضای شورای شهر ایلام منتخبین مردم در شورا هستند و به صورت میانگین۷ هزار رای از مردم گرفته‌اند که برای روبرو شدن با افکار عمومی و مردم باید با سعه‌ی صدر، بزرگ‌منشی ،اخلاق مداری و مشورت‌پذیری حواشی اطراف شورا را مدیریت نمایند.

 

@weerair

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group