پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

جمعه 31 فروردين 1403 | Friday 19 April 2024

 

 

 

 

ایلام - سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام گفت: ۵۰ درصد مجموع بیماران کلیوی ایلام ساکن مرکز استان هستند و دستگاه‌های بخش دیالیز بیمارستان شهید مصطفی‌(ره) جوابگوی حجم زیاد مراجعان نیست.

دکتر محمدرضا کیخاوندی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ۲۷ دستگاه دیالیز موجود در این بیمارستان، ۶ دستگاه به طور کامل از رده خارج و مابقی دستگاه ها نیز مستعمل و فرسوده است و سال ۹۹ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای بهسازی تجهیزات بیمارستان شهید مصطفی هزینه شد.

وی افزود: ۲۰۳ بیمار دیالیزی و ۱۵۶ بیمار پیوند کلیه در ایلام عضو انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند و این بیماران ماهیانه مبلغ ۲۰ میلیون تومان از طرف انجمن برای هزینه های درمان خود دریافت می کنند.

کیخاوندی ادامه داد: سال گذشته مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به بیماران تحت حمایت انجمن در قالب مستمری ماهیانه، کمک هزینه پیوند کلیه، پرداخت ۳۰ درصد فاکتورهای درمانی بیمار مانند ویزیت، دارو و آزمایش پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: تمامی هزینه‌های بیماران تحت پوشش این انجمن از محل درآمد درمانگاه خیریه حضرت زهرا(س) وابسته به انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تامین می شود و تمامی خدمات درمانگاه برای بیماران کلیوی عضو انجمن رایگان است.

وی گفت: هدف انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی تلاش برای کاهش بیماران دیالیزی و سوق این افراد به سمت دریافت کلیه مناسب است که انجمن نیز بخشی از کمک هزینه خرید کلیه را تقبل می کند.

کیخاوندی ادامه داد: این انجمن خودکفا بوده و با کمک خیرین حوزه سلامت به بیماران دیالیزی و پیوند کلیه خدمات ارائه می دهد و درمانگاه خیریه الزهرا (س) برای ۴۰ نفر نیز اشتغال ایجاد کرده و در بخش های مختلفی چون رادیولوژی، ماموگرافی، عکسبرداری، دندانپزشکی تخصصی، کودکان و سایر بخش ها با تعرفه هایی کمتر از سایر مراکز درمانی به عموم مراجعان خدمات ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه شهرستان های مختلف استان بجز سیروان و هلیلان دارای بخش دیالیز هستند، یادآور شد: ایجاد بخش دیالیز برای شهرستان محروم هلیلان در دست اقدام و پیگیری است که با تشکیل انجمن خیریه سلامت استان، تلاش برای جذب خیرین دارای تمکن مالی با هدف خدمات رسانی درمانی به مناطق محروم بیشتر شده است.

سرپرست انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ایلام اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف استان ایلام عدم همکاری افراد دارای تمکن مالی در بخش سلامت و انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی است که باید این ضعف و نقیصه با همکاری دستگاه های مرتبط چون استانداری مرتفع شود و انجمن در کنار خیرین نیازمند همکاری بنیادهایی چون برکت و مستضعفان است.

وی به روند رو به افزایش تعداد بیماران کلیوی در استان ایلام اشاره کرد و توضیح داد: بیماری های زمینه ای نظیر فشارخون بالا، مصرف زیاد نمک، نارسایی های جسمانی، سبک زندگی غلط، بیماری های زمینه ای وراثتی و ژنتیکی در افزایش جمعیت بیماران کلیوی استان تاثیر بسزایی دارد./ایرنا 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group