ایلام - فرمانده مرزبانی ایلام گفت: ۱۸۶ راس دام قاچاق طی ۲ عملیات توسط هنگ مرزی دهلران این استان از قاچاقچیانی که قصد خروج این احشام از کشور را داشتند، کشف و ضبط شد.

 سردار کیاست سپهری روز دوشنبه در تشریح این عملیات ها اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق دام و تشدید برخورد با قاچاقچیان، نیروهای مرزبانی دهلران در نقطه صفر مرزی قافله جا موفق به توقیف ۱۱۱ راس احشام قاچاق، یک راس الاغ، یک دستگاه موتورسیکلت فاقد مدارک و دستگیری ۲ نفر قاچاقچی با هویت معلوم شدند.

وی افزود: همچنین در عملیات دیگری در نوار مرزی عین خوش دهلران ۷۵ راس احشام قاچاق قبل خروج از مرز توسط نیروهای هنگ مرزی این شهرستان شناسایی، کشف و ضبط شد.

سردار سپهری تاکید کرد: در این عملیات قاچاقچیان که غافلگیر و توان مقابله با ماموران نداشتند با رها کردن احشام با استفاده از تاریکی شب و بهره گیری از وضعیت توپوگرافی منطقه از محل متواری شدند.

وی اضافه کرد: مرزبانان مستقر در نوار مرزی دهلران در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق احشام، تشدید اقدامات کنترلی و اجرای کمین هدفمند در نقاط صفر مرزی موفق شدند قاچاقچیان را از هدف شوم خود بازدارند./ایرنا