پایگاه خبری تحلیلی ویرا weera.ir

پنجشنبه 9 فروردين 1403 | Thursday 28 March 2024

 

 



ایلام - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: شناسایی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان از مهم‌ترین اهداف تهیه اطلس سرمایه‌گذاری است که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی مختلف ظرفیت‌های حوزه مسوولیت خود را در این اطلس بارگذاری کنند.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی استان اظهار داشت: تهیه اطلاعات سرمایه گذاری و معرفی اراضی قابل واگذاری به سرمایه گذاران و همچنین شناخت زیرساخت های اصلی این اراضی در جلوگیری از فرصت سوزی و زمان سوزی آنان بی تاثیر نیست.

وی افزود: تهیه این اطلس یک اقدام بسیار خوب و ارزشمند برای شناسایی فرصت ها و ظرفیت های استان به سرمایه گذاران است که می تواند به انتخاب آنها برای مکان سنجی یک زمین کمک کند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: باید شهرستان مهران و دهلران با توجه به اراضی قابل واگذاری که دارند در اولویت اجرای این اطلس سرمایه گذاری قرار بگیرند.

رستم زاد یادآور شد: معرفی حوزه های سرمایه گذاری و اراضی قابل واگذاری به همراه شناخت زیرساخت های قابل تامین در انتخاب سریع سرمایه گذاران و اجرای طرح های مختلف اثرگذار است.

وی از منابع طبیعی و سایر دستگاه های مربوطه خواست در تهیه اطلس سرمایه گذاری با اداره کل اقتصاد و دارایی همکاری کنند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام نیز در این نشست گفت: در اطلس سرمایه گذاری همه اراضی قابل واگذاری و مستعد استان به همراه زیرساخت های آنها و دسترسی به آب و برق و گاز شناسایی، نقشه جی آی تی تهیه و در بستر وب به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی می شود.

قدرت فیض الهی اظهار داشت: در مدت زمان آغاز این طرح تاکنون اقداماتی از سوی دستگاه ها انجام شده اما برخی از مدیران در پاسخگویی به درخواست ها برای تکمیل فرم های ارسالی تعلل می کنند.

وی از اختصاص ۲ میلیارد ریال برای تهیه نقشه جی آی اس اراضی خبر داد و گفت: امیدواریم با همراهی دستگاه ها هرچه سریعتر اطلس سرمایه گذاری اجرایی شود.

به گزارش ایرنا، در آخرین گزارش مرکز پژوهش های مجلس از پایش امنیت سرمایه گذاری در ایران طی سال ۹۸ استان ایلام با ۵.۸۹، رتبه یک غرب کشور و جزو هفت استان برتر کشور در این شاخص معرفی شده است.

امنیت بالای سرمایه‌گذاری در استان منجر به رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری استان در سال ۹۸ شد.

ظرف سه سال گذشته بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان (قریب ۱۰۰ برابر بودجه عمرانی سال جاری) در استان ایلام سرمایه گذاری شده که این موضوع برای توسعه و ایجاد اشتغال در استان بسیار حائز اهمیت است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
بازخوانی کپچا


تمامی حقوق سایت محفوظ و متعلق به مدیریت سایت ویرا می باشد ، طراحی شده توسط دنیای طراحی وب 09186377747

 

 

Template Design:Dima Group