ایلام - رییس فدراسیون کبدی گفت: فاطمه و هانیه منصوری ۲ زن کبدی‌کار ایلامی به تیم ملی کبدی ساحلی دعوت شدند.

عباس خواجه‌اورسجی روز چهارشنبه در مجمع انتخابات هیات کبدی ایلام اظهار داشت: این ۲ بازیکن از جمله بازیکنان مطرحی هستند که با نشان دادن توانایی و استعداد خود موفق به حضور در اردوها و تیم ملی شده‌اند.

وی افزود: اکنون نیز خود را برای رقابت‌های ساحلی بزرگسالان به میزبانی چین آماده می‌کنند و امیدواریم بار دیگر شاهد درخشش آنها در میادین بین‌المللی باشیم.

خواجه‌اورسجی یادآور شد: هیات کبدی ایلام رشد خوبی داشته است و با توجه به ظرفیت و استعدادهای موجود در استان باید به جایگاه بهتری در کشور برسد.

رییس فدراسیون کبدی گفت: در کشورهای توسعه‌یافته منابع انسانی مهمترین سرمایه یک سازمان بوده و دارای برنامه‌های راهبردی برای موفقیت هستند.

وی افزود: استان‌های غربی کشور از جمله ایلام بدلیل فیزیک بدنی و روش زندگی از قطب‌های کبدی کشور هستند و باید همه با همراهی هم پیشرفت و توسعه این رشته را بیش از گذشته رقم بزنند.

رییس فدراسیون کبدی گفت: کبدی یکی از رشته‌های فعال استان است که در مسابقات مختلف درخشش داشته و ما نیز آماده حمایت همه‌جانبه از ورزشکاران این رشته هستیم.

خواجه‌اورسجی تاکید کرد: بروزرسانی اطلاعات و ارتقای سطح دانش مربیان ضروری است و فقدان اطلاعات و دانش مربیان به فدراسیون و تیم‌های ملی کبدی ضربه می‌زند و باید تلاش کنیم هرچه سریعتر این نقصیه را رفع کنیم.

رییس فدراسیون کبدی اظهار داشت: ایلام دارای استعدادهای بسیاری در رشته کبدی است و مسوولان هیات کبدی باید با برنامه‌ریزی و مدیریت بتوانند بازیکنان جدیدی را به تیم ملی کبدی معرفی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های فدارسیون کبدی، کسب دانش روز در این زمینه است و نیازمند حضور نیروهای جوان برای توسعه این ورزش در کشور هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام نیز در این نشست گفت: در شرایط کنونی هیات‌های ورزشی باید منابع را به درستی هدایت کنند و در رشته‌هایی که مخاطب دارند فعالیت خود را افزایش داده و با شناسایی استعدادها به سمت توسعه هیات مربوطه پیش روند.

مظفر علی‌شائی اظهار داشت: هدف‌گذاری راحت است اما اینکه چه مسیری برای رسیدن به هدف انتخاب شود مهم است چرا که مسیر مورد انتخاب باید واقع‌گرایانه با توجه به وضعیت جغرافیایی، نیروی انسانی، ارتباط با دستگاه‌ها و منابع موجود مسیری که به هدف نزدیکتر است انتخاب شود.

وی افزود: در استان ظرفیت‌های خوبی در رشته کبدی وجود دارد که با شناسائی‌ استعدادها می‌توان گامی مهم در توسعه این ورزش برداشت.

علی‌شائی یادآور شد: در همه فدراسیون‌ها باید نگاه متوازن به استعدادها شود و با توجه به ظرفیت‌ها و فعالیت هیات‌ها حمایت شود.

انتخابات هیات کبدی ایلام با حضور رییس فدراسیون کبدی و مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام، روسای هیات‌های شهرستان‌ها و برخی چهره‌های ورزشی در فرهنگسرای جوان ایلام برگزار شد.

در این مجمع غلامرضا رئوفی با کسب ۱۲ رای از ۱۲ رای ماخوذه برای دومین بار رییس هیات کبدی استان شد.

پیش از این رئوفی سرپرست هیات کبدی بود./ایرنا