ایلام - ویرا - رئیس پلیس راه استان از اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا از روز جمعه مورخ ۹ آبان ماه سال جاری به مدت یک هفته در سطح استان خبر داد.

سرهنگ "رضا همتی زاده" در گفت و گو با خبرنگار کانال خبری پلیس، اظهار داشت:با توجه به قرار گرفتن استان ایلام در وضعیت قرمز و به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا این مصوبات به شرح ذیل اعلام و اجرا می شود.

۱-رانندگان وسایل نقلیه عمومی در صورت عدم استفاده از ماسک در حین جابجایی مسافران مبلغ یک میلیون ریال و به ازای هر مسافر که از ماسک استفاده نمی‌کند مبلغ دویست هزار ریال اعمال قانون می شوند.

۲-تمامی تفرجگاههای استان مسدود و در صورت مشاهده ورود وسایل نقلیه به این مکان ها،ماموران پلیس راه نسبت به اعمال قانون وسایل نقلیه متخلف اقدام می نمایند.

۳-به منظور پیشگیری از اپیدمی ویروس کرونا و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، ورودی آرامستان‌های استان از فردا تا اطلاع ثانوی مسدود می شوند.

۴-شهروندان در جهت حفظ سلامت استان و قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا از مراجعه به آرامستان‌ها خودداری کنند و خانواده متوفیان برای برگزاری مراسم تشییع با کمترین تعداد و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در آرامستان ها حضور یابند.

۵-تمامی شرکت های مسافری استان در هنگام صدور صورتحساب مسافری ملزم به کنترل راننده و سرنشینان وسایل نقلیه به منظور استفاده از ماسک می باشند.

این مقام انتظامی در پایان تصریح کرد: همکارانم در مجموعه پلیس راه و انتظامی استان مصوبات ستاد ملی کرونا را به صورت جدی پیگیری می کنند و از مردم فهیم استان می خواهیم براساس شیوه نامه های بهداشتی همه موارد را رعایت کنند تا انشاءالله وضعیت استان بهبود یابد.